Depressió
Molt bones!
Últimament les situacions que estic vivint al meu entorn m'estan deixant molt. A casa, tenim una situació econòmica més que greu, hem de passar amb els mínims diners el mes. La meva mare esta ingressada al psiquiatric, i ens hem agredit mutuament nombroses vegades abans del seu ingrés. M'està costant molt superar que a ma mare l'hagin diagnosticat bipolaritat, i que hagi d'estar ingressada a un centre especialitzat. A l'escola sempre m'ha costat relacionar-me, i cada cop em costa una mica menys, però em segueixo sentint moltes vegades com un zero a l'esquerra. Mai se que dir, ni de que parlar, i a més sóc molt pesat amb les poques amistats que tinc. Això m'està deixant destrossat, cada vegada tinc més ganes de passar-me el dia al llit sense fer res, per no fer ni faig els meus deures. Vaig a l'escola per obligació, i mentre no estic al centre, estic al meu llit amb l'ordinador mirant sèries, pel·lícules o youtube. Sempre he estat un alumne excel·lent, i això m'està perjudicant moltíssim emocionalment, i estic segur de que començarà a fer-ho acadèmicament.
No vull caure en una depressió, però cada vegada ho veig més proper. ¿Que hauria de fer? Estic intentant d'anar a psicòlegs per a que m'ajudin, però de moment res m'està animant molt més de 10 minuts.
InterPersonal

Hola James Severus!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs entenc que estiguis sentin-te tan baix d'ànims, estàs entomant situacions complicades: els diners, les dificultats de la teva mare...etc. És naturalq eu t'estigui afectant a la concentració i motivació. EN un primer moment ens sentim aixi desperés d'haver viscut una situació complicada.
Ara t'has de centrar cada dia en cada dia. No pensis en el qeu has de fer en general, sinó en el qeu et toqui cada dia. Així sempre passa millor!. Seria: quins deures qtinc avui, què haig d'estudiar, què puc fer per sentir-me ni que sigui una mica millor. etc
Si et marques petits petis objectius cada dia t'aniràs sentint més fort i aniràs retrobant altra vegada el camí.
Mentr esperis el psicòleg busca també algun adult de referència amb qui parlar i saps que aquí a adolescents.cat tmabé ens pots anar escribint i trobaràs gent que també comparteix consultes que et poden ajudar!
Endavant!
ELi Aulet