Pèrdua de pes i regla (1233)
Hola, em dic Maria i hi ha una cosa que m'està començant a preocupar.
Jo sempre he menjat bastant bé i equilibrat i he estat una noia alta i més o menys prima, però, últimament em mirava més el que menjava, intentava menjar una mica menys i tot molt saludable, i el fet és que m'he aprimat bastant i la gent m'ho comença a dir. Em miro al mirall i em veig els óssos, medeixo 1'67 i peso 44'6kg. Pel que tinc entès és poquet així que últimament estic menjant més per engreixar-me fins estar saludable. Però el que passa és que no em ve la regla des de fa un munt de mesos, crec que des del juliol i això em preocupa perquè he llegit que si baixes molt de pes de repent la regla set envà i pot no tornar.
Estic molt preocupada, tornarà? que he de fer? mai he tingut relacions sexuals.
Moltes gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia Maria,
En primer lloc volem donar-te les gràcies per confiar amb nosaltres i explicar-nos que t’està passant.
Al mirar el teu pes i la teva alçada actual es veu clarament que estàs molt per sota del que et pertoca, amb un pes insuficient i per tant poc saludable. Pel que ens expliques fa un temps vas començar a fer canvis en els teus hàbits alimentaris, com restringir certs aliments i baixar la quantitat del menjar. Generalment això tendeix a estar vinculat amb els trastorns de la conducta alimentària. Quan això passa i la persona arriba a un pes molt baix tendeix a desaparèixer la regla. Això és coneix con amenorrea.
Et felicitem per haver fet el pas de començar a menjar més del que feies fins ara però pensem que si et trobes en aquesta situació és molt important que vagis al metge. En primer lloc al ginecòleg, i que li expliquis des de quan no et ve la regla i els canvis alimentaris que has fet per arribar a aquesta situació.
També creiem que és important que ho expliquis a la teva família, en el cas de que no ho hagis fet. No et preocupis, no s’enfadaran i l’únic que intentaran és ajudar-te. És normal tenir por davant d’aquestes situacions, però és important afrontar-les.
En quan a l’alimentació, creiem que és important seguir una dieta equilibrada. Fent els 5 àpats al dia i menjant tots els grups d’aliments i en tots els tipus de cocció. Pensa que estàs en una etapa de creixement i que per desenvolupar-te bé necessites menjar de manera adequada i unes bones quantitats.
No ens has explicat que va ser el que et va portar a fer aquests canvis en l’alimentació, però creiem que aquí hi ha el punt més important.
T’apuntem l’enllaç de l’Associació per si vols venir acompanyada dels teus pares (tot i que no caldria que entris amb ells), a explicar-nos més detalladament el que t’ha passat. Però ara el més important és explicar-ho i anar al metge a que vegi com estàs i et doni unes pautes per aconseguir que et torni a venir la regla.
Aquí tens l’enllaç:
Una abraçada i ànims!