Necesito Ajuda
Hola, bones! Tinc 16 anys una gran adicció desde fa 4. Sóc adicta a la xocolata, pero ningú ho sap. El problema esque me he engreixat bastant fins pesar 75 kg quan medeixo 1'50, molt exesiu. Al meu institut es riuen de mi i de que no tinc un cos perfecte. Jo no vull arribar fins tindré un cos perfecte pero si treurem els 25 kg que hem sobren (m'ho ha recomenat el metge), pero no m'ha dit com fer-ho. I per si fos poc ningú noi es fixa en mi per la meva panxa i les meves cuixes. Necesito ajuda urgent!!!!!!
Laura Medrano

Hola!!
Ens sap molt greu que a l'institut es fiquin amb tu per un tema del físic. És trist, però en la societat que vivim sembla que és molt fàcil ficar-se amb algú i fer "brometes" en referència al cos, però és molt molt injust. Has d'aprendre a defensar-te d'aquestes burles i aconseguir que no t'afectin, de fet una de les maneres de tallar-ho d'arrel és parlar seriosament amb el teu tutor/a i que faci alguna cosa per frenar-ho.
Moltes vegades les persones que critiquen i es fiquen amb els demés ho fan per ignorància, perquè no s'han parat a pensar en les conseqüències del que diuen. De vegades és tant senzill com que algú els faci pensar en com se sent l'altra persona per a que deixin de fer-ho...
A banda d'això, que esperem es solucioni ben aviat, tens raó en que per la teva salut has de canviar alguns hàbits, tant en l'alimentació com segurament en l'esport. Per aquests canvis tant importants, ha de ser el metge el que et recomani com fer-ho i et vagi fent el seguiment, així que torna a anar-hi, acompanyada dels pares, i demaneu-li que us doni pautes i orientacions concretes. Les infermeres que hi ha als ambulatoris també et poden donar un cop de mà.
Nosaltres et recomanem que facis una dieta equilibrada (però no per perdre els quilos, sinó que la facis per sempre, que t'acostumis a menjar bé, equilibrat i saludable). La piràmide alimentària és l'exemple gràfic on està representada aquesta dieta. A més, és important que facis els 5 àpats al dia, sense saltar-te'n cap.
A més, com ja t'he comentat, l'esport és importantíssim. Es recomana fer-ne com a mínim 3 hores a la setmana, sent l'ideal fer-ne entre 3 i 5.
Molts ànims i comença a valorar-te més! Has d'agafar força per fer front a les critiques i canviar els teus hàbits, però amb ajuda del teu metge o metgessa.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano