Em sento incòmode del meu cos i m'avergonyeixo d'ell.
Hola!! Gràcies per atendre'm.
El cas és que no estic bé amb el meu cos, l'odio molt. Crec que estic massa prima (peso 50 kg i medeixo 1,67), i no sé, m'agradaria engreixar però no sé com. Menjo molts dolços cada dia, és com algo que faig per combatre l'ansietat, menjar molt, però segueixo igual. Estic farta dels comentaris de la gent del tipus: menja una mica més! estàs massa prima! i tal, que me'ls diuen bastant sovint.... a part que no sé per què m'omplo molt ràpid, no puc menjar tant com la majoria de gent perquè al cap de poc ja em sento que "no puc més", és normal?
a part de que estic prima no tinc pit, bueno molt poc, i això m'acomplexa però com que sé que no ho puc canviar.
A més el meu cos té una forma rara i molt lletja, té forma de triangle invertit. És a dir, tinc les espatlles amples però poca cadera. I això tampoc sé si es pot canviar. La meva pregunta és: hi ha alguna manera d'augmentar els malucs? algun exercici o algu..
i per últim, suposo que és per la forma del meu cos però la grassa se'm concentra ala panxa, i queda com raro perquè tinc una mica de panxa però no tinc cul. Faig exercicis d'aquells pel cul des de fa més d'un mes cada dia, sóc molt constant, però fins ara no he obtingut resultats (almenys jo no ho noto), no sé si és que hoffaig malament o si se suposa que triguen a notar-se els resultats.. què podria ser?
gràcies per aclarar-me els dubteees!!!! :)un petó
Carlota López Ballestar

Bona tarda Tururut,
Moltes gràcies per confiar amb nosaltres i explicar-nos com et sents en relació al teu cos.
Si mirem el teu pes i la teva alçada és cert que és una mica baix i que com dius estaria bé que l’augmentessis una mica però menjant de manera equilibrada.
Tu dius que menges molt però especialment dolços. Nosaltres et recomanem seguir una dieta equilibrada, on facis els 5 àpats al dia i mengis les quantitats adequades de cada grup d’aliment. Potser que tot i així et costi pujar de pes però aleshores és per la teva constitució donada per la genètica i no per estar menjant menys del que necessites.
A més també influeix el teu metabolisme. Normalment les persones primes tenen un metabolisme molt ràpid que fa que cremin més ràpid el que mengen i per tant els és més difícil pujar de pes.
Passa el mateix amb la forma del cos, amb la mida del pit o amb la part del cos on se’ns acumula el greix. Això està predeterminat per la genètica i no ho podem canviar.
Expliques que fas exercissis de cul cada dia, que ets molt constant i que no notes resultats, Pensa que aquests canvis són molt lents i que fent-los aconseguiràs tenir el cul més tonificat però no més gran. Tot i així intenta no obsessionar-te amb els exercissis ni amb les parts del cos.
En quant a l’alimentació, el que nosaltres sempre recomanem és seguir una dieta equilibrada, menjant de tot, fent tots els àpats (esmorzar, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar) i utilitzant diferents tipus de cocció. Intenta que en cada àpat hi hagi hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, patata, cereals, etc.) i així li donaràs energia al cos. No oblidis que també és important consumir unes 3 peces de fruita al dia i 2 racions de verdura. I si després de sopar et quedes amb gana, pots fer un ressopó abans d'anar a dormir (per exemple un got de llet o iogurt amb galetes o cereals).
El que si que caldria esbrinar és el motiu per el qual t’omples tant ràpid. Intenta fer àpats d’aproximadament 30-40 minuts ja que a partir d’aquell moment et sents saciat. Si beus molta quantitat de líquid durant el menjar a vegades pot enganyar l’estomac. Aleshores al cap de poca estona tornes a tenir gana. Sense coneixe’t no t’ho puc dir però el que és important és que tot i així mengis les quantitats adequades.
En diversos moments ens expliques que estàs molt insatisfeta amb el teu cos, fins i tot que a vegades l’arribes a odiar. Sentir-se així és molt dur i pensem que poc a poc t’aniria bé fer coses per millorar la teva autoestima. Quan et critiques a tu mateix cada vegada la teva autoestima baixa i el més important és aconseguir que t’agradis tal i com ets. Normalment els grans enemics de l’autoestima són les critiques que ens fem a nosaltres mateixos i la comparació amb els altres, ja siguin persones que coneixem o els famosos que surten a les revistes o a la televisió. Per això et recomanem que poc a poc practiquis això.
Espero haver-te ajudat una mica.
Ànims i recorda que ningú és perfecte!
Carlota