poca autoestima, molta negativitat.
hola adolescents!
la veritat que el meu problema m'està afectant molt:
m'odio a mi i al meu cos, jo ja se que ningú és perfecte però es que penso que si tingues el cos que tenen moltes noies seria moolt més feliç. Penso que tot està relacionat amb el físic (faig 1,67 i peso 64). la veritat és que no sé si estic gorda o no però al meu cole tothom pesa molt menys que això.
també penso que si peses menys els nois em mirarien més i trobaria l'amor de la meva vida i seria correspós.
però esque per molt que vulgui aprimarme (ho estic intentant) no ho aconsegueixo, segueixo veien les meves cames com dos horrorosos pernils... i això que faig esport 4/5 dies a la setmana i menjo molt bé (desde fa una setmana) abans no menjava gaire bé.
en resum, no tinc autoestima
m'he decidit a escriure això ja que el test de l'autoestima nm'ha donat 0.
necessito ajuda, em sento fatal amb mi i el meu cos.
moltes gràcies (estaria molt bé que no triguesiu gaire en contestar siuspau!)
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
És fantàstic que hagis començat a cuidar el teu cos de manera saludable (portant una dieta equilibrada i fent esport regularment). L'autoestima ens ajuda a sentir-nos bé amb nosaltres mateixos, però també ens pot arribar a fer sentir molt malament. Primer de tot et demanarem que eliminis aquest vocabulari per referir-te a tu mateixa!
Tots tenim el cos que ens ha tocat (no l'hem escollit) i per tant, serà el cos que ens acompanyarà al llarg de la nostra vida. Així tens dues opcions: odiar-lo o bé acceptar-lo i estimar-lo. Possiblement mai tindràs el cos que tu voldries, però això no t'ha d'impedir sentir-te a gust amb tu mateixa.
Imagina't si un dia et despertes i aquest problema ha desaparegut, ja no tens cap mena d'inseguretat respecte al teu cos. Què faries? Quines coses faries diferent? Com reaccionaries? Com et sentiries?
Intenta respondre aquestes preguntes i portar-les a la pràctica demà. Veuràs que a vegades els altres només ens fan de mirall (és a dir, si nosaltres ens mostrem insegurs, els altres tendeixen més a criticar; si nosaltres mostrem seguretat, les crítiques disminueixen i apareix l'admiració). Així que et tocarà fer un canvi d'actitud ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat