Estic perduda en un laberint sense final
Hola adolescents.cat. Diguessim que aquest 2016 no comença com m'esperava i això em fa rendirme cada cop més. Tinc molts problemes d'autoestima, sóc tímida i tonta. He començat a anar a un nou institut i tinc amigues pero bull ser més amiga d'elles, elles es conèixen de fa anys i jo de fa mesos, no se que fer perquè confiin més amb mi i no se que fer per relacionar-me amb la resta de gent de la classe. Per altra banda quatre dels meus millors amics he descobert que eren uns falsos, amb tres d'ells m'he enfadat perquè no em creien quan tothom els i deia que estaven equivocats i no em volien escoltar, però quan em vaig cançar i no vaig poder més vaig començar a plorar, gent que no m'esperava que vingues va venir a preguntam que em pasava però ells no van venir a solucionar-ho. El dia següent feien com si res i em parlaven com si no hagués passat res i això encara em va molestar més. I l'altre, ma traït, em pensava que confiava amb mi però alhora de la veritat no era així. No ser que fer vull arreglar moltes coses i com més intento arreglar més difícil se'm posa el camí. Estic en un moment de desesperació màxima tinc ganes destiram al llit i no despertar MAI més.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Llegint la teva consulta ens fa pensar que et preocupes molt pels altres i que potser tens la sensació que els altres no es preocupen tant per tu. L'amistat és una relació entre dues persones (o més) que es cuiden, s'accepten i es valoren. Normalment es tarda temps en construir una relació d'amistat sòlida, per tant, no tinguis pressa. Interessa't per les aficions dels altres, pel seu dia a dia, per la seva situació familiar, per les pel·lis que miren...així tindràs temes de conversa i podràs veure quines persones encaixen amb els teus gustos i quines et poden ensenyar molt sobre altres móns!
Pel que fa als amics que t'han fallat, tu has de decidir si vols donar-los una altra oportunitat o de moment prefereixes deixar la porta tancada i distanciar-te d'ells. Ells t'han fet mal i tens tot el dret a estar enfadada i dolguda durant el temps que tu necessitis. Però si vols arreglar-ho, hauràs de fer un esforç i parlar amb ells des del cor, amb sinceritat i sense retrets. És difícil, però és la manera que aquesta relació no es trenqui del tot (si és el que vols).
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat