Em vec gorda
Hola,
de petita era molt gordeta i fa 3 anys que m'he aprimat molt, sóc una nena amb molta curva i això em causa problemes, he de vigilar molt el menjar i molts cops em vec grassa, no m'agrada fer esport i la meva mare diu que n'he de fer perquè si no m'engreixo, però jo crec que puc millorar l'alimentació, m'agradaria poder aprimar amb dos setmanes, quins aliments puc menjar? I dins de casa quins exercicis puc fer per posar-me en forma per dos setmanes?
Moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola Anais!
Primer de tot vull donar-te les gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres per resoldre els teus dubtes.
Mira, jo no et conec, però si dius que tens curves i relativa facilitat per pujar de pes, significa que és degut a la constitució física que tens. La constitució física que cadascú tenim és hereditària, l'adquirim dels nostres pares (avis, besavis,...) i és una qüestió principalment genètica. Amb això vull dir-te que poca cosa podràs fer per canviar-ho, simplement seguir un estil de vida que sigui saludable i equilibrat, només així evitaràs tenir sobrepes i trobar-te a gust amb tu mateixa.
Quan la teva mare et diu que has de fer esport té tota la raó. Hi ha moltes persones a les que no els hi agrada fer-ne (perquè és cansat, perquè fa mandra, perquè sues, perquè mai trobes el moment,...) però ens hem d'obligar a fer-ne. No només pel tema del pes, sinó per una qüestió de salut física i de prevenir malalties com el colesterol, diabetis, problemes de circulació,... L'esport és bàsic i tothom n'ha de practicar. De fet els infants i adolescents heu de fer com a MÍNIM 3 hores d'esport a la setmana (l'ideal és fer-ne entre 3 i 5).
Per tant, el primer consell que et donem és que agafis el costum de fer-ne, ja que encara que sigui una obligació i no sigui la teva activitat preferida, s'ha de fer esport. Exercicis per fer a casa te'n puc recomanar alguns, però segurament (i més si no t'agrada fer-ne) els faràs 3 dies i te'n oblidaràs. El que realment funciona és que t'apuntis a un ESPORT EN EQUIP, on estiguis obligada (no només per tu mateixa, sinó per la resta de companys/es de l'equip) a anar-hi. Parla-ho amb els pares i busqueu a què et pots apuntar: bàsquet, piscina, volley, hockey, hip-hop, arts marcials... N'hi ha molts!
Això si, posar-te en forma en només dues setmanes és impossible!! S'ha de ser constant i estar uns quants mesos practicant esport per posar-se en forma, sinó pregunta-ho als atletes ;)
Pel que fa a l'alimentació, no hi ha cap dieta concreta que hagis de seguir, simplement tenir clara com és la piràmide alimentària i intentar seguir les recomanacions. Per exemple és important augmentar el consum de fruita (3 racions al dia) i verdura (2 racions al dia), i reduir aliments amb molts sucres i greixos (dolços, brioixeria, snacks, fregits, refrescs,...) i fer-ne un consum ocasional.
El truc no està en fer cap dieta per aprimar, sinó en alimentar-nos SEMPRE de forma saludable i equilibrada. També és important fer 5 àpats al dia per distribuir bé tot el que mengem: això afavoreix tenir un pes més saludable.
Anais, com a conclusió dir-te que en dues setmanes no es pot fer gaire canvi (i si es fa, durarà poc perquè hi haurà l'efecte rebot). La clau està en que a partir d'ara t'acostumis a fer esport regularment i que t'alimentis de forma equilibrada.
Et deixo 2 enllaços per a que facis un cop d'ull. El primer és d'exercicis que pots fer a casa (però recorda, és molt millor que t'apuntis a algun esport en equip) i el segon és el de la piràmide alimentària, on trobaràs moltes pistes sobre quina alimentació seguir.
Exercicis:
Alimentació saludable:
Una abraçada!!
Laura Medrano