Les noies sou complicades. T'agrado o només vols amistat?
M'agrada una noia amb qui parlo des de fa uns mesos i des d'un principi tenim molt bon rotllo. Al principi estava segur que a ella també li agradaba per la manera en com em tractava i les llargues converses que teniem - inclús els parlava de mi a algunes amigues seves - pero ara ja no estic tan segur de que això sigui així. Encara parlem - sobretot per WhatsApp i notes de veu perque no vivim a prop ni ens podem veure massa - pero tinc la sensació que les coses han canviat sense que m'en hagi adonat. A vegades m'explica coses d'altres nois que coneix o que li fan gràcia i això em trenca tots els esquemes. Ho fa per ficar-me gelós o perquè realment només em veu com un amic al qui explicar les seves coses? No se que fer. Si abans estava convençut de que ens agradavem mútuament ara tinc por d'haver-la perdut i que només vulgui una amistat. Qùe puc fer?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Nosaltres no podem saber què sent ella per tu, només ho sap ella. Si aquest tema et preocupa i et té desconcertat, serà millor que li preguntis directament. Sabem que és difícil i que pot fer una mica de por, però és la manera més directa de saber per quin punt passa l'altra persona. Pots fer-ho tal quan ens ho has explicat a nosaltres: exposant que pensaves que us agradaveu mutuament, que has notat alguns canvis en ella i que quan et parla d'altres nois no saps amb quina intenció ho fa.
Evidentment, si fas això, hi ha el risc que per ella sigui només una amistat, però potser val la pena saber-ho i deixar de fer-se fabulacions, no creus?
Una abraçada i molts ànims!
Laia Sala
www.consultajove.cat