Sentiments traduïts en lletres.
Hola!
He pres la decisió d'endinsar-me en el "consultori" perquè he pensat que potser em podreu ajudar a entendre'm en claredat.
La qüestió, si menys no és que tinc sentiments cap a un noi que conec des de que soc petita, clarament som del mateix poble, ell te 23 anys i jo 18. Ja fa uns tres anys que vaig començar a sentir que m'agradava, les típiques pessigolles que sents en l'estòmag, els nervis quan saps que el veuràs... Tot i sentir tot això mai se m'ha passat pel cap dir-li el que sento... Crec que entre els dos hi ha bona relació, formem part d'un grup de joves que ens reunim per organitzar festes i fins hi tot, quedem per anar a alguna festa tots junts. Des de que vaig començar a anar amb aquest grup vaig saber que no hi hauria marxa enrere. Ja m'havia fixat amb ell anteriorment, però inicialment el veia com un més del poble. Amb tot això, vull referir-me a que no sé que fer. Em sento tant identificada en com és ell, en el sentit de personalitat, gustos, aficions... que m'agradaria poder apropar-me més a ell, poder compartir entre els dos unes paraules que no siguin cosa del grup, si menys no de nosaltres.
Em sento molt perduda en aquest tema, ja que no em serveix un simple: obra'l al whattsapp. Em fa massa vergonya parlar amb ell, fins hi tot he arribat al punt de no poder dir ni paraula i perdre'm entre murmulls... Es podria dir que em fa massa por el fet de molestar-lo, o que no tingui interés en el que li dic.
Ploro gran part dels dies pensant en que sóc una estúpida per no tenir el valor de intentar parlar amb ell, sento que em recolzo en la por i això em fa tirar enredera. Però de vegades somio en que m'endinso a través de la por i parlo amb ell...
Podreu aconsellar-me, a mi una noia que li fan por fins hi tot els seus propis sentiments?
Gràcies.
InterPersonal

Hola Finestresobertes,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem que tingui por d'apropar-te a aquest noi, però ara mateix la teva situació requereix que facis alguna acció: pots continuar com fins ara (i continuar sentint tot aquest dolor) o pots intentar apropar-te una mica més a aquest noi (i córrer el risc que ell no senti el mateix que tu).
Les dues situacions són arriscades, tu has de decidir quina és la que et farà sentir millor en un futur. Per altra banda, tens un avantatge molt gran! Ell sap que existeixes, aneu al mateix grup i com a mínim teniu un tema en comú. Si vols ampliar els temes de conversa amb ell, serà qüestió de preguntar per altres aspectes de la seva vida.
Potser no cal que ho facis per whatsapp, pots aprofitar alguna estona que estigueu muntant alguna festa i fer-li algun comentari, preguntar-li com li ha anat la setmana, què tal va anar alguna activitat.... també pots aprofitar que és una mica més gran que tu i li pots preguntar que t'assessori en temes acadèmics: què ha estudiat, com ho va decidir, si li agrada.... Es tracta de buscar aspectes en comú. Llavors ja veuràs si ell també mostra interès per tu o no....
Com veus, si vols formar part de la seva vida, t'hi hauràs d'acostar activament!
Una abraçada
Laia Sala
www.consultajove.cat