Anàlisi
Hola!
Els meus pares volen que vagi al metge per fer-me un ànalisi de sang, diuen que estic molt pàlida, que faig mala cara i que sempre estic i vaig molt cansada. Però jo m'hi nego, perquè no vull que descobreixin que segurament tinc anorèxia i per això em passa tot el que he dit abans.
Amb un anàlisi de sang em podrien detectar el tca o veure que no menjo?
Laura Medrano

Bon dia i gràcies per escriure'ns!
En primer lloc, el que volem dir-te és que has de ser valenta i afrontar les coses tal i com van venint, i entendre que els pares estan preocupats per tu perquè veuen que no estàs bé de salut. És normal que es preocupin per tu, igual que tu ho faries per ells si veus que no estan bé, no?
Tot i així, per a que estiguis més tranquil·la, els TCA no es poden diagnosticar amb un anàlisi de sang, ja que són malalties que estan molt relacionades amb els sentiments, emocions i pensaments. Et recomanem que vagis a fer-te l'anàlisi de sang, ja que així servirà per veure com estàs de salut física. Pensa que els TCA amb el temps poden acabar afectant a la salut, i si a l'anàlisi surten alguns valors molt alterats, significa que necessites ajuda urgent.
Ara bé, per què vols continuar amagant als pares el que et passa? Ets feliç ara? No creus que si els hi expliques el teu patiment et trauràs un pes de sobre i podràs tornar a ser la noia sana que erets abans? Et mereixes que t'ajudin a sortir d'això!
Pensa-hi seriosament.
T'animem a que si vols, ens tornis a escriure i ens expliquis amb més detall com et sents, quines són les teves pors, els teus pensaments, com et trobes,... ja que així et podrem donar consell sobre què has de fer per recuperar-te.
Una forta abraçada i sigues valenta: ves a fer-te l'anàlisi ;)
Laura Medrano