Dubtes amb el vegetarianisme
Bon dia:
Amb les noves inquietuds de l'edat he pres un nou caràcter crític front als fets que envolten el món i que no considere correctes. Una d'elles és el consum excessiu de carn i la indústria càrnica.
Al principi vaig pensar que era una tonteria, que se'm passaria de seguida. Però va continuar i moltes vegades em dona fàstic menjar carn, no pel sabor (el sabor m'encanta) sinó pel fet de menjar animals.
El meu problema és que no sé com afectaria això la meva salut i el meu creixement, al mateix temps que hi ha un xoc entre els meus gustos i les meves creences que fa que moltes vegades no puga pensar amb claredat...
¿Què deuria fer?
Gràcies.
Laura Medrano

Bon dia!!
Nosaltres sempre diem que fins almenys els 18 anys no recomanem deixar de menjar carn i peix, ja que els nutrients que ens aporten aquest tipus d'aliment són necessaris per l'òptim desenvolupament del nostre cos i ment. Com que es considera que fins als 18 anys esteu creixent, és convenient esperar.
Un cop ja t'hagis desenvolupat, no hi ha cap problema en seguir una dieta vegetariana, però ha de ser una decisió que prenguis de manera ferma, ja que en el teu dia a dia et trobaràs amb entrebancs que et faran replantejar-te la teva decisió. Potser tens dificultats amb la família perquè es neguen a cuinar coses diferents per tu, quan vagis a un restaurant potser et costa triar què menjar, quan vagis a trobades amb amics o facis la típica barbacoa... Però si tot i així ho tens clar, endavant. L'important és que tinguis molta informació sobre quines combinacions d'aliments has de fer, quines quantitats, amb quina freqüència, (...) ja que tot i que sigui una dieta vegetariana, t'has d'ocupar de que sigui saludable i equilibrada.
Una altra opció que se m'acudeix és que et plantegis menjar carn/peix però sempre i quan aquells animals hagin estat ben cuidats i en una situació digne, ja que si dius que la carn t'encanta, deixar de menjar-ne al 100% serà una tortura...no?
Aquesta ha de ser una decisió teva, on has de valorar tots els pros i contres.
Hi ha moltes persones vegetarianes i fan una vida completament normal, això si, forma't i inclús consulta amb algun expert en nutrició o dietètica per a que t'aconselli què fer i com seguir una dieta que sigui variada i equilibrada.
Un petó!
Laura Medrano