Vegetariana
Bon dia,
Fa cosa d'un any vaig estar informant-me de temes d'alimentació i vaig descobrir moltes coses que no em van fer gens de gràcia. Llavors, estic en contra de com tracten els animals i de les condicions que viuen. Llavors, vaig decidir que volia deixar de menjar animals per no contribuir a aquesta barbàrie.
Vaig començar a deixar de menjar carn i peix. La meva família no ho acaba de veure, diuen que es un tonteria del moment. A tots els dinars familiars o he de portar jo el meu menjar o no menjo casi res. Em molesta molt perquè és la meva opinió i l'haurien de respectar. A casa meva, la meva mare si que ha començat a comprar alguna cosa per mi pero la majoria ho he de comprar jo. A casa el meu pare si que hem respecta més i pensa més en mi a l'hora de fer el dinar o el sopar.
No estic en contra de la gent que menjar carn o peix, si ells volen menjar que en mengin, però vull que respectin la meva decisió.
Què puc fer?
Gràcies :)
Laura Medrano

Hola Lauruski!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns i demanar-nos consell.
Tens raó quan dius que en general a la nostra societat la gent no entén gaire que una persona decideixi ser vegetariana, ja que això implica renunciar a molts aliments que estem molt acostumats a menjar habitualment. Pensa que si els teus pares porten tota la vida seguint un tipus de dieta, és normal que els hi costi canviar el xip i començar a comprar i cuinar aliments vegetarians als que no estan acostumats (a part de que alguns d'aquests aliments són bastant cars)
Pel que fa a la nostra opinió, dir-te que no estem en contra de les persones que decidiu per un motiu o altre fer una dieta vegetariana, però recomanem esperar-se almenys fins als 18 anys, ja que fins aquesta edat us esteu desenvolupant i és important aportar-li al cos tots els tipus de nutrients. A més, per a seguir una dieta d'aquest tipus i que sigui equilibrada, es necessitar saber-ne molt i estar molt informat sobre quines són les combinacions d'aliments que s'han de fer, les quantitats, etc.
Per tant, et recomanem que esperis fins als 18 anys, i mentrestant et formis en aquest tipus de dieta.
Ara bé, si no ho vols fer o consideres que la decisió ja està presa, que llegeixis molt i inclús consultis amb algun nutricionista/ dietista per a que t'aconselli bé. A part, parla amb els teus pares de debò i explica'ls-hi els teus motius i demana'ls-hi que respectin la teva decisió i que t'ajudin en tot el que puguin. També pots arribar a l'acord de que hi hagi certs tipus d'aliment d'origen animal que si estiguis disposada a menjar, sempre i quan el seu origen sigui conegut i tinguis la certesa de que aquells animals han estat cuidats en unes condicions dignes.
Es tracta de que negocis amb ells, procurant que ells entenguin la teva decisió, però també entenent tu la seva postura.
Si això no canvia, hauràs d'acostumar-te a seguir com fins ara, ocupant-te tu dels teus aliments...
Esperem fer-te reflexionar una mica i que trobis la millor solució possible!
Una abraçada!!
Laura Medrano