Estudis, art, musica
Bona tarda! Soc una alumna de 1r de Batxillerat, vaig molt molt perduda, de primeres jo sempre he volgut dedicar-me al cant i l'actuació, i per això vaig agafar el bat artístic escènic, però el nivell era superbaix, i la gent q hi havia només hi estava pq segons ells "és el més fàcil", així em vaig canviar de bat pq vaig veure q allà no hi aprendria res. Ara estic a un científic, més q res per descarte i pq tampoc em desagrada aquest món, però no em vull dedicar a ell. El cas es q he estat investigant i he vist q des d'aquest bat també puc entrar a altres carreres sense tenir relació, així q ja m'està bé. El q em preocupa es q no vull apostar només per una cara, és a dir, m'encanta la música i lluitaré per ella, però si per qualsevol cas no surt bé, vull començar una carrera diferent per compaginar aquesta amb la música, i la veritat, he buscat com una boja alguna q m'agradés però no trobava res, fins q vaig arribar a la moda (disseny de moda) q es una cosa q també m'apasiona moltíssim i tinc idees de dissenys al cap i tal, i crec q seria un ofici perfecte a part de la música, i aqui van les preguntes:
1. Es possible estudiar disseny de moda si el dibuix mai l'has practicat molt? Esq això és el q em frena una mica, ja q al cap els tinc, però després dibuixar-los em costa molt.
2. Si la música tirés endavant, seria possible compaginar els dos estudis o professions?
Moltes gràcies! Espero la teva resposta ansiosa!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
És genial tenir aquesta ambició i aquesta projecció de futur. Preocupar-se pel nostre futur, per la nostra possible professió i buscar la manera de viure de la nostra vocació és un exercici molt sa que ens pot ajudar molt a l'hora de prendre decisions. També et direm que et marquis un objectiu clar: què vols estudiar i què vols mantenir com a afició?
Parla amb els teus pares i els teus professors, ja que ells et coneixen millor i també et poden ajudar a orientar-te. En el cas de la moda i el dibuix, potser hauries de contactar amb alguna escola de formació i demanar-los el teu dubte ;)
Pel que fa a compaginar les dues carreres, tot depèn de tu, de la teva voluntat i de l'energia que vols (o pots) destinar a cada una d'elles. Actualment és un moment on ens hem de reinventar els oficis i les professions, així que per aquesta banda tens el camí lliure! També és veritat que si estàs molt dispers en fer moltes coses diferents és possible que et costi centrar-te en una professió i créixer professionalment dins aquest àmbit.
Per tant, assessora't amb els adults del teu entorn i fes una aposta a nivell acadèmic i una altra a nivell vocacional o com a afició (així potser ho podràs compaginar).
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat