LA NOSTRA AMIGA ÉS HOMOSEXUAL?
Hola Adolescents, som dos noies de 14 anys, volem ser totalment anònimes, i tenim un dubte al que li hem donat moltes voltes perquè no sabem que fer.
Una amiga nostra és homosexual, i ja fa temps que a una de nosaltres no para d'enviar missatges dient coses com t'estimo, ets el meu amor, no sé el que sento... i la veritat es que és una mica incòmode que et digui tot això i al dia següent fa com si res.
No sabem si preguntar-li, si fer com si res com fa ella, si preguntar-li amb indirectes... que podem fer? Si us plau ajuda!
Gràcies, petons i si hi ha alguna falta perdó<3
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot demanar-vos si ella us ha informat de la seva homosexualitat o és una sensació vostra?
Ja que si ella no us ha dit res, no podeu forçar ningú a exposar la seva orientació sexual en públic. Només ella coneix la seva orientació sexual i haureu de respectar el seu silenci, per molts "indicis" que cregueu trobar.
Per altra banda, si els seus missatges incomoden a la persona que els rep, hauràs de ser prou valenta i honesta per dir-li que no et sents gaire còmode amb aquestes mostres d'amors. Li pots exposar directament que no saps si t'ho diu en clau d'amistat o d'amor, però que no t'agrada i no et sents a gust. Si ho fas des del respecte i la tolerància, sense fer-la sentir malament, veuràs com reduirà aquests missatges.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat