ajudaaa!!!
Hola!!
Tinc un problema:
des de fa uns dies tinc molta ansietat i menjo molt, normalment menjar no sa. m'explico: per la tarda tinc moltes ganes de berenar, galetes, cereals... i el problema es que m'empatxo. he provat de deixar de menjar tant pero nose que hem passa que no puc! necessito algun consell sobre com controlar l'ansietat si us plau! se que empatxar-me no es bo, ademes despres no puc dormir be perque em sento massa tipa.
moltes gracies!!
Laura Medrano

Hola!!
Quin greu que et sentis així i amb tanta ansietat... El que has d'intentar és descobrir perquè estàs tant nerviosa, quines coses estan passant a la teva vida que et provoquen tants nervis i ansietat. Quan ho descobreixis aleshores podràs pensar en quines coses fer per evitar sentir-te així.
De vegades costa saber què és el que ens passa, però és important pensar-hi per trobar una explicació. Potser està relacionat amb l'insti? amb els estudis? amb les amigues? amb la relació a casa amb la família? amb alguna persona que t'agrada...? ...
Quan tenim ansietat podem fer dues coses, o intentar controlar-la per a que no ens domini i ens faci evitar situacions o fer coses que en condicions normals faríem; o si no ens en sortim, demanar ajuda professional per a que ens donin un cop de mà. De vegades els joves teniu por d'explicar com us sentiu a un adult, però us poden ajudar molt més del que penseu. Al cole segurament hi ha un psicòleg o una infermera que et pot donar un cop de mà.
Respecte a això que et passa amb l'alimentació, pensa que els hi passa a moltes persones que tenen ansietat: que els hi agafa per menjar massa i de forma descontrolada. Ara bé, és important controlar-ho per evitar altres complicacions i problemes.
En primer lloc, per evitar que mengis tant a mitja tarda, és bàsic que els àpats els facis bé. Em refereixo a que esmorzis i dinis bé, ja que així evitaràs tenir tanta sensació de gana per la tarda. També és important que berenis (tothom hem de berenar, ho hem dit moltes vegades).
Un exemple de berenar equilibrat i correcte seria per exemple un iogurt amb 5 galetes i una mandarina; o un got de llet amb unes torrades de pa; o un entrepà i un suc de taronja,...
Consell: et recomanem que quan sigui l'hora de berenar, primer has de pensar què et ve de gust per aquell dia, i quan ho hagis decidit vas a la cuina, t'ho prepares i t'ho vas a menjar (per exemple) al menjador. Així evitaràs la temptació de agafar-ne més o de repetir i menjar massa. Pensa que si berenes i tens tot el paquet de galetes davant, en canvi de menjar-ne una quantitat correcta, potser acabes menjant tot el paquet. En canvi si només tens davant les 5-6 galetes que vols, evitaràs afartar-te.
Pensa que unes hores després del berenar has de sopar, per tant has de berenar una quantitat que sigui correcta.
Espero que els consells et serveixin, però si veus que l'ansietat no se't passa i inclús que va a més, no dubtis en consultar-ho amb algun professor/a del cole que tinguis confiança, amb els pares, amb el/la psicòleg/a de l'Insti...
Una abraçada!!
Laura Medrano