Ajuda porfa :( No se que fer ni com solucionar-ho (Urgent)
Hola adolescents.
El meu problema es que... Avui hem estar parlant dels novios que tenia cada una i tal. Totes elles (les meves amigues) ja han tingut més d'un novio. I jo encara no n'he tingut mai. Se que direu que això li passa molta gent i tal però jo en vull tenir (se que no s'ha de tenir pressa). Suposo que no n'he tingut mai perquè soc tímida i la gent no em coneix com realment soc.
Fa poc vaig veure que ho soc perquè m'importa el que la gent opini de mi. Al principi de conèixer la gent (i no tant al principi) soc borde les poques vegades que parlo, i això no m'agrada gents. He intentat ser més amable (com quan estic amb amigues) però és que no puc. Se que no m'ha de importar el que la gent digui de mi. Només em passa això a l'insti, a altres llocs no. També vull dir que jo faig teatre des de fa dos anys seguits i cada any des de els 5 (p5-6é i 3r Eso - 4Eso). VULL NO SER TÍMIDA i canviar d'una p### vegada (ho sento per l'expressió).
Em podríeu dir alguna cosa per tal de no ser tímida (i que no siguin els que sempre es diuen). També m'agradaria que em diguéssiu trucs o coses per lligar sense necessitat se parlar (i si es parla, que no sigui molt) (i no em digueu que això ho he de veure jo i que cada un te les seves tècniques...)
Merci per intentar ajudar-me.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Carai quines exigències! Intentarem ajudar-te...
Primer de tot, ens agradaria que et fessis una pregunta: per què ets tan borde amb la gent que no coneixes? De què tens por? És una cuirassa?
Sovint ens protegim dels altres per por que ens facin mal, i una manera de protegir-nos és atacant. Amb això no et diem que hagis de canviar la teva manera de ser, però sí que et pots guardar aquesta defensa per un moment en el que realment t'ataquin. És a dir, guardar els comentaris ofensius, despectius o secs per quan algú et falti al respecte.
Per altra banda, per lligar.... cadascú té el seu estil i l'hem de trobar. Explora quin és el teu i fes proves. És possible que sense parlar puguis connectar amb els altres (sobretot amb mirades, somriure i espontaneïtat), però quan realment et comença a agradar una persona és quan parles amb ella. Així que... hauràs de practicar la conversa ;)
Sempre diem que sigueu naturals i sabem que és difícil. Però una manera de ser naturals és acceptar que ens hem equivocat, que ens hem posat nerviosos o que l'hem cagat! I poder riure d'aquestes situacions. Com més ho normalitzem i ho acceptem, menys pressió ens posem sobre nosaltres mateixos i més còmodes ens sentim!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat