Preocupada pel meu pes i els meus pits
Hola, sóc una noia bastant preocupada pel seu pes i els meus pits. Resulta que fa quatre anys, tenia sobrepes, quasi obesitat, a 5è de primaria, a l'estiu, vaig aprimar-me 10 quilos, de pesar 60 kg vaig passar a pesar 50kg. Em sentia molt bé i molt contenta, per haver-me aprimat tant. Ara vaig a 2n de l'ESO i peso 48 i medeixo 1,62, però em sembla que peso molt. Em vaig aprimar dos kg als 11 anys perquè em va baixar la regla i de cop em vaig aprimar. Volia saber si el meu pes està bé. També he de dir que faig esport diàriament, però tot i així no m'aprimo, tinc una alimentació saludable.
També estic preocupada pels meus pits, sento que no em creixen mai, tot i que fa bastant que em va vindre la regla.
Moltes gràcies per llegir la meva consulta!
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!
En primer lloc vull felicitar-te perquè vas aconseguir corregir el problema de pes que tenies quan encara erets una nena. Ara bé, has de tenir en compte que no hi ha un pes ideal per a cada persona, ja que això va molt lligat a la constitució física de cadascú.
Pensa en aquest exemple:
Imagina't a dues noies de 16 anys. No son germanes ni família. Posem per cas que aquestes dues noies fan exactament el mateix esport al dia i que mengen exactament el mateix. O sigui, que fan exactament el mateix estil de vida. El que fa una, ho fa l'altra.
Ara pensa en el seu físic. Seran iguals físicament? Pesaran el mateix? Tindran la mateixa talla de sostenidor? Tindran les cuixes i cul del mateix tamany?
......
La resposta correcta és que NO, que no seran iguals físicament ni pesaran el mateix ni tindran la mateixa forma corporal ni la mateixa talla de sostenidor ni de pantaló. Per què? Doncs perquè aquestes noies tenen una genètica diferent. Potser una és més alta, l'altra més baixeta, una té una constitució més prima, l'altra és més corpulenta....
Aquest exemple vull que et serveixi per entendre que cada persona tenim establert un pes saludable, i no és un número a una bàscula, sinó que sempre oscil·la entre uns quants quilos amunt- quilos avall. El que és realment important és que tinguem salut i que mengem de tot i que practiquem esport. Si tu dius que aquestes dues coses les estàs fent i no aprimes, és perquè no et cal!! De fet a mida que vas creixent, també has d'anar pujant de pes ja que una cosa implica l'altra.
Segons el que dius que mesures i peses, actualment estàs una mica per sota del pes que et tocaria, per tant NO has d'aprimar ni un quilo!
Si creus que tot això et preocupa massa, que estàs molt pendent del que peses i menges i potser una mica obsessionada, has d'anar amb compte i frenar-ho. Inclús comentar-ho a casa amb els pares per evitar que sigui un tema que et preocupi massa. Potser quan erets més petita vas tenir sobrepes, però ara ja no en tens i hauries de deixar de preocupar-te per aquest tema, ja que sinó et pot acabar afectant seriosament a la teva autoestima...
Sobre els pits, has de tenir paciència perquè encara tens uns anys per a que vagin creixent. Però potser et quedaran petits, és una opció que has de tenir en compte. Les persones que són primes i tenen poc greix corporal, habitualment tenen poc pit. Això que estem acostumats a veure a la tele de noies primes però amb molt de pit no es lo habitual... Pots utilitzar sostenidors amb espuma o push-up i així semblarà que en tens més.
Un petó ben fort, i recorda que si tens qualsevol altre dubte ens pots escriure un altre vegada!
Laura Medrano