Vull engreixar-me
Hola, tinc 15 anys i peso 40kg, estic molt prima, jo m'ho veig i la gent m'ho diu m'agradaria engreixar-me peró no se com i me mare no em vol pagar un nutricionista. Hi ha vegades, casi sempre que tinc molta gana pero quan menjo algo ja m'omplo molt rápid i no menjo més, no se que em passa. M'agradaria que em diguessis algun aliment que em pugui engreixar o alguna dieta per engreixar. Gràcies Adolescents!
Laura Medrano

Hola!!
Dius que estàs molt prima perquè peses 40 kg, però pensa que això també depen de la teva alçada. De totes maneres, si menges de tot i variat i ets prima, significa que la teva constitució genètica ho provoca.
Cada persona tenim un metabolisme diferent, hi ha persones que digereixen els aliments i "cremen" calories més ràpid i altres que ho fan més poc a poc. Les persones de constitució física "prima" soleu tenir el metabolisme ràpid, i és per això que us costa engreixar. Això en cap cas és culpa teva, sinó que la teva genètica ha fet que tinguis aquest metabolisme.
Tenir gana a la teva edat és normal, i quan dius que aleshores t'omples molt ràpid s'hauria de veure el per què. Potser és perquè al estar prima el teu estomac és petit i s'omple ràpid, o potser és perquè menges molt ràpid i enseguida tens la sensació de que estàs tipa.... Sense conèixer-te no puc dir-t'ho.
El que nosaltres sempre recomanem és seguir una dieta equilibrada, el que significa menjar de tot, variat i 5 cops al dia (esmorzar de primera hora, esmorzar de mig matí, dinar, berenar i sopar). Intenta que en cada àpat hi hagi hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, patata, cereals, farines...) i així li donaràs energia al cos. No oblidis que també és important consumir unes 3 peces de fruita al dia i 2 racions de verdura. I si després de sopar et quedes amb gana, pots fer un ressopó abans d'anar a dormir (per exemple un got de llet o iogurt amb galetes o cereals).
Tot i que vulguis engreixar has de tenir en compte dues coses:
1- No serveix que per engreixar-te abusis d'aliments amb molts sucres i greixos (brioixeria, refrescos, xuxes, dolços, snacks tipus "Kit-Kat", "Donut's", "Bollicao"...), ja que potser si que aconsegueixes pujar algun quilo però estaràs posant en risc la teva salut, ja que estaràs provocant tenir colesterol, problemes de circulació, etc... No serà una dieta equilibrada.
2- Tot i que t'esforcis en menjar més, és bastant possible que el teu cos no et permeti engreixar-te, pel que t'he explicat del teu metabolisme. Tu ets així i poca cosa pots fer per canviar voluntàriament el teu físic. A més pensa que tens 15 anys i el teu cos encara ha de madurar i poc a poc aniràs agafant forma de cos de dona adulta, però has de tenir paciència...pensa que no podem triar quin tipus de cos volem tenir.
Un petó! Espero haver-te ajudat una mica!
Laura Medrano