Autoestima baixa?
Hola!
Mireu, doncs mai he estat bona amb els estudis i ara a 4t de ESO, no deix de pensar repetiré i repetiré per que amb 1 ja es repeteix. I se que aquest trimestre m'en quedaran 3. He pensat mil maneres d'organitzar-me la semana i res... Em podrieu donar consells?
I una altre coseta, crec que tinc l'autoestima baixa desde fa temps per que per no res m'agobi i molt, i per dedins me dona una impressio de que me tanc molt i molt, i em venen moltissimes ganes de plorar. Aixo es tenir l'autoestima baixa? Què puc fer?
Moltissimes gràcies. Un petó.
InterPersonal

Hola! Comencem pels estudis, jo el que faria és demanar-li als teus pares que t'apuntin a classes de reforç, hi ha centres especialitzats que segur que t'ajudaran a organitzar-te.Si et preocupa tant segur que els teus pares s'avindran a buscar alguna acadèmia on et podran donar un cop de mà. Si econònomicament no us ho podeu permetre, el que pots fer és demanar ajuda a alguna company o companya que se'n surti bé. Intenta quedar amb ell/a per fer els deures i mira d'agafar idees sobre com s'organitza per estudiar, fins i tot podries parlar amb el teu tutor o tutora perquè et donés un cop de mà!
Pel tema de l'autoestima, bé l'autoestima no és una cosa que es pugui veure a simple vista, ni que es pugui mesurar fàcilment, que tinguis baixons en el teu estat d'ànim o que et tenquis en tu mateixa no vol dir que tinguis l'autoestima baixa, simplement és una alteració de l'estat d'ànim típica de l'adolescència, hi ha qui gairebé no ho nota i qui ho pateix més, però ja et dic no sol ser preocupant, simplement amb l'edat va passant, però com t'he dit no té res a veure amb l'autoestima.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat