És bo prendre cafè?
Hola! Sóc una noia de 16 anys. Ultimament amb tots els deures i examens me'n vaig a dormir molt tard i dormo poques hores. Normalment 7h pero hi ha dies que fins i tot dormo 5h. Aleshores vaig molt cansada al cole i em dormo a classe. Per no dormir-me em prenc una tassa de cafè cada dia pel matí. És bo prendre cafè? he escoltat que es perjudicial per la salut i la veritat no se què fer perquè hi ha dies que se'm tanquen els ulls literalment. Si es dolent, hi ha alguna alternativa que fagi el mateix efecte que el cafè? El segueixo prenent? Estaria molt agraïda que em poguéssiu ajudar!
Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Hola!!
El cafè és una beguda estimulant (degut a la quantitat de cafeïna que té) i un dels efectes que té en els humans és que ens desperta.
Degut a les seves característiques no és recomanable que nens petits en beguin, però tu ja tens 16 anys i el consum de cafè que fas és moderat: no hi ha cap inconvenient. Sobre el cafè es diuen moltes coses (de bones i de dolentes), però realment si prens una tassa de cafè al dia no et passarà res dolent ni és perjudicial. Això si, procura que només sigui una tassa al dia i no te'n prenguis 4...
De totes formes, has de procurar fer l'esforç de dormir almenys 8 hores cada dia, ja que mantenir-te desperta gràcies al cafè no farà que treguis millors notes, sinó al contrari. Dormir és molt bàsic ja que és quan el nostre cervell (i cos) descansa i es regenera, per tant si dorms poques hores, per molt que estudiïs no servirà de res.
Ànims!
Un petó
Laura Medrano