ES POT OBLIDAR UN EX VERITAT O MENTIDA?
Hola,
Volia saber si es possible oblidar un ex. El meu ex i jo vam començar quan feiem a 3r ESO era la primera vegada que el veia perque ens van barrejar les classes. Després d'un temps vam començar a sortir per 1r cop aquell primer intent va durar 1 setmana i mitja ell no aguantaba que tot el món en el insti parles de lo nostre i hu vam deixar a final de maig hu vam intentar una segona vegada ja haviem madurat una mica mes i ja ens importava lo que parlesin els altres Sentiem que haviem d'estar el un amb l'altre, estabem enamoradissims sempre quedavem, parlavem per whatsapp hores i hores, no podiem estar dies separats vam durar 6 mesos pero després la vaig cagar molt per culpa del seu amics em vaig enfadar perque pensaba que m'havia enganyat no vaig voler sentir explicacions estaba massa dolguda pero el error va ser no escultar quan vaig saber la veritat ja era massa tard vaig demanar perdo pero no em va escoltarme vaig intentar explicarme pero res de res, ell no volia absolutament res de mi però no puc oblidarlo cada dia al veig al insti i recordo els bons moments que vam passar. La meva consulta es si hi ha alguna manera de poder oblidarlo? alguns consells?
Gracias
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
A vegades tendim a escoltar la gent externa i no donar l'oportunitat a les persones del nostre entorn a explicar-se. Entenem que ell se senti dolgut amb tu i hagi perdut la confiança.
Per poder oblidar una persona és important mantenir aquestes tres distàncies:
- Distància física - intentar evitar estar al mateix espai (en la mesura que sigui possible). Si pots evitar fer treballs junts, o anar en grups diferents,...
- Distància virtual - deixa de seguir-lo a les xarxes socials, de mirar últimes connexions, de saber on ha estat i amb qui ha estat...
- Distància mental - Canvia el focus de pensament. Deixa de pensar en ell (què fa, amb qui està, com està) i comença a enfocar-te a tu: fes coses que t'agradin, passa estones amb les teves amigues i disfruta de la teva família.
Amb el temps, aquestes distàncies t'ajudaran a tenir una bona distància emocional (és a dir, ser capaç de pensar en ell sense que et faci mal)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat