Ajuda urgent pes
Hola,
T'explico, jo tinc 15 anys, faig 1,77 d'altura i peso 95 kg. Sé que és molt i que estic gordo. El metge sempre deia cada cop que hi anava, que els seguent no hagues augmentat el pes en acces. L'últim cop ja em va dir que havia de perdre pes, uns 10 kg. Sóc de composició ample ja de família així que es complicat baixar molts kilos.
M'agradaria que em donguessis algun consell per perdre pes una mica ràpid i que jo em pugui veure una mica més prim.
PD faig esport, bàsquet.
siusplau no publiquis la noticia, privacitat siusplau.
Moltes gràcies, agraria una resposta.
Laura Medrano

Hola!!
Moltes gràcies per escriure'ns al consultori. Dir-te abans de res, que per a que puguis llegir la resposta hem de publicar la consulta, però no et preocupis que tot queda a l'anonimat i ningú podrà saber qui ets.
Tens molta raó quan dius que al tenir la constitució ample et costa baixar de pes, però tal i com el metge t'ha dit, és important que facis alguns canvis en el teu estil de vida per a que tinguis un pes que sigui saludable i així previnguis altres malalties. Les persones que teniu la teva constitució teniu facilitat per engreixar si no feu suficient esport i si no seguiu una dieta equilibrada, i això no és culpa vostra, però com que és el cos que per genètica teniu, és important tenir algunes idees clares. Et donarem algunes pistes.
L'esport és bàsic, ja que gracies a ell activem el sistema cardiovascular i cremem greixos. Dius que fas bàsquet, però quantes hores a la setmana? I durant quanta estona estàs corrent i en moviment? T'explico: el mínim d'esport que s'ha de practicar a la setmana és de 3 hores, però el recomanable és fer-ne entre 3 i 5. A part d'això és important tenir un estil de vida actiu: anar caminant als llocs, pujar i baixar escales, ... Si augmentes la quantitat d'esport que fas, ajudaràs a controlar millor el teu pes.
Pel que fa a l'alimentació, no hi ha dietes miraculoses que ens fan aprimar (bé, si que n'hi ha d'anunciades però són un frau, ja que totes elles son dietes molt restrictives que acaben provocant efecte rebot de manera que fàcilment recuperes els quilos que havies perdut).
Els metges especialistes sempre diuen que l'únic que funciona per tractar el sobrepes és fer exercici i una dieta equilibrada, cap altre dieta funciona. Ara bé, què és una dieta equilibrada? Ho resumeix molt bé la famosa piràmide dels aliments.
Mira aquesta pàgina:
#FW_bloc_3f8d9b98-9fd6-11e4-ae6a-005056924a59_1
Aquí trobaràs tota la informació sobre com has de menjar, quines combinacions d'aliments, quants àpats s'han de fer al dia...
De totes formes et recomanem que demanis consell al teu metge, ja que al CAP hi ha un equip de professionals que et poden ajudar a elaborar una dieta i a acompanyar-te a tu i a la teva família en aquest canvi d'estil de vida.
Esperem haver-te ajudat! Si tens altres dubtes aquí estem!
Una abraçada,
Laura Medrano