nesecito una dieta i calci :)
Hola tinc 15 anys,
peso uns 75 kg i medeixo 165 cm i jugo a Esquaix dos cops a la setmana, sóc intoleran a la proteina de la llet de la vaca i la ovella, i al Kiwi i alergic al marisc i als cacauets des dels 13 anys hi ho porto bastan controlat peò hi ha cops que menjo algun tros de xocolata amb llet. Però veig que tinc algu de sobrepès i que hem falta calci. Que hem recomanaries m'agrada molt la verdura, la furita, els llegums, alguns fruits secs, la carn en espacial el conill i la vadella, de enbotit nomes el pernil salat i iberic i el pernil d'anac i el "foie", de peix no en menjo gaire be mai i per aixo vull aprimarme uns 5 kg i si fos posible 10. Graciès
Luk
Laura Medrano

Hola Luk,
En primer lloc, gràcies per escriure'ns!
Tens raó amb això de les intoleràncies i les al·lèrgies perquè són un rotllo i de vegades ens pot la "temptació" i mengem alguna cosa tot i saber que és possible que ens senti malament... Però ja saps, ho has d'intentar controlar per evitar algun susto...
Dius que et falta calci (i possiblement és perquè no pots prendre llet, que en té molt). Per resoldre això hauries de parlar-ho amb el teu metge o metgessa per a que et recomani quin complement pots prendre. De totes formes, si els metges ho saben i no t'han recomanat res, és perquè tot està bé i de moment no et cal prendre cap suplement.
Sobre el tema del pes, l'única forma de mantenir-lo a ratlla és amb l'esport i l'alimentació. Tu dius que fas dues hores d'Esquaix a la setmana i està molt bé. Pensa que els experts diuen que els joves com a mínim hem de fer 3 hores d'esport a la setmana, i si tu fas les dues d'esquaix + les de l'institut, o sigui que està bé.
Si tens temps, pots fer-ne alguna més i per exemple jugar a esquaix 3 dies en canvi de dos. Quant més esport fem, millor ens sentim amb nosaltres mateixos i és per això que els metges només parlen d'un mínim d'esport a la setmana, no d'un màxim.
Pel que fa a l'alimentació, tot i que tens alguns aliments prohibits, n'hi ha molts d'altres que dius que pots menjar, que t'agraden i a sobre que són molt saludables perquè tenen pocs sucres afegits i greixos: verdura, fruita, llegums, conill,...
D'es d'aquí no et podem recomanar cap dieta ni dir-te quines quantitats has de menjar ni amb quina freqüència, però si que t'aconsellem que ho parlis a casa i un dietista o nutricionista et pugui donar un cop de mà perquè sàpigues quina és la forma més saludable d'alimentar-te.
En línies generals el que recomanem nosaltres és menjar sa, equilibrat i variat. Hem de fer 3 racions de fruita al dia i 2 de verdura (per exemple, en canvi d'acompanyar el conill amb patates, fes-ho amb enciam i tomàquet). A part, quan mengem carn és millor la de pollastre i conill, ja que és més saludable que la carn vermella. També hem de consumir llegums entre 2 i 4 cops a la setmana... El peix dius que no en menges gaire bé mai, però ho hauries de fer ja que t'ajudarà amb el tema del calci.
Et deixo un enllaç per a que hi facis un cop d'ull, ja veuràs que està tot això molt ben explicat.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada.
Laura Medrano