Tinc parella però m'he enamorat d'una altra persona.
Hem veig obligada a recórrer al vostre servei perquè tot i que he valorat moltes opcions estic molt confosa.
Sempre he jugat a jocs online i aquest estiu vaig conèixer un noi jugant-hi, jugàvem tots els dies parlàvem i ens vam ajudar mútuament, i cada cop jo n’estava més enamorada. Ell també és d’Espanya però viu molt lluny, així que vaig decidir desenganyar-me per no fer-me mal amb il·lusions i el vaig començar a veure com un gran amic. Així que quan n’estava segura que ja no sentia res per ell més enllà que una amistat vaig decidir intentar tenir algo amb el noi que em feia tilin d’aquí. Li demanava consells a l’altre noi que havia conegut jugant perquè, com he dit abans, el veia com un amic i ell a mi em tractava com una amiga seva. Vam estar un mes “de lio”, un mes en que jo me l’estimava bojament i no pensava absolutament en l’altre, estava moltíssim per ell. Durant aquest mes vam fer moltes excursions i alguna que altra sortida, era molt feliç i volia estar amb ell a totes hores. Després d’aquest mes vam començar a sortir. Al llarg d’aquest temps cada cop jugava menys i m’estava distanciant d’aquest noi fins que un dia vam parlar sobre això i vaig descobrir l’imensa por que em feia l’idea de perdre aquesta persona, en aquest moment ell em va confessar que estava enamorat de mi. A partir d’aquí van començar a sorgir-me els dubtes. Porto amb la meva parella poc mes d’un mes i cada cop em sento pitjor i més mala persona, perquè ell es porta molt bé amb mi, és la parella perfecta, no li podries trobar res de dolent, mentre que jo quan estic amb ell penso amb l’altre i això em mata. M’han aconsellat que m’oblidi d’aquest noi, que segueixi com estic ara o men arrepentiré. Estic confosa i per més que valori les possibles opcions no sé posicionar-me. Actualment ja no em sento com em sentia abans ,encara tinc els meus moments amb la meva actual parella, però a qui trobo en falta no és ell. Penso en deixar la relació perquè no es mereix tenir al seu costat una persona que no té clar el que sent per ell, però si escolto els consells del meu cercle d’amistats em diuen que aposti per ell. I si desprès de deixar-lo me n’ arrepenteixo? L’únic que tinc clar es que no vull fer mal a ningú, especialment a la meva parella perquè no s’ho mereix. Que hauria de fer, deixar-lo (i en aquest cas com fer-ho) o intentar a sentir-me com em sentia abans?
Moltíssimes gracies!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Entenem molt bé aquest dilema que tens. La línia que separa una amistat d'un amor és molt fina i sovint algú acaba travessant-la. Nosaltres no podem dir-te per qui has d'apostar, ja que aquesta decisió l'has de prendre tu perquè tu en patiràs les conseqüències. Ens hem de responsabilitzar de les nostres pròpies accions. Ara bé, et plantejarem algunes preguntes per si t'ajuden a prendre una decisió:
- D'aquí 5 anys, com t'agradaria veure't? Amb quin tipus de persona t'agradaria estar?
- Per què han canviat els teus sentiments cap a la teva parella des que saps que el teu amic està enamorat de tu?
- Què sents pel teu amic? És confiança i fidelitat? Hi ha desig i atracció?
- I la teva parella? Què et fa sentir? Hi ha els tres components de l'amor: compromís (Ganes de mantenir la relació), confiança (amistat) i intimitat (desig)?
- Finalment, amb qui et sents més còmode? Amb quin dels dos ets tu mateixa?
Recorda que una parella s'ha d'anar construint i us heu d'anar coneixent (és possible que encara no hi tinguis una confiança total, però si tots dos aposteu per la relació, això anirà sorgint). Per altra banda, una relació virtual pot semblar que implica molta confiança, però no ha experimentat el feeling del cara a cara i per tant, tampoc s'ha comprovat la connexió entre vosaltres.
Totes dues decisions impliquen un risc i també fer mal a una altra persona. Has de prendre la decisió des del cor i si necessites temps, demana temps a la teva parella per tal que tu puguis prendre la decisió sense pressió.
Sabem que no t'hem respos la pregunta, però nosaltres no podem assumir aquesta decisió per tu ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat