Decepció total.. Despressió
Hola!
sempre he sigut una persona molt alegre i que sempre busca la part positiva de les coses però... ultimament no sé que em passa que estic molt negativa. Res em motiva... no em sento bé amb mi ni amb ningú.. res em millora. Tot és degut a que sempre he sigut bona estudiant i li dóno molta importància. Estic estudiant varies coses alhora, això era el meu somni des de fa anys. Al principi estava molt feliç i orgullosa de mi mateixa pero poc a poc m'he anat apagant. He vist que les coses no són com pensava, no són com haurien de ser. He intentat millorar-les, proposar coses però sembla que no hi puc fer res. Això em frustra molt. A més la situació mundial no és molt bona i no sé.. Al final del dia no veig esperança en res del que estic fent... He intentat distreure'm de totes les maneres però sempre hi acabo pensant. No ho he compartit amb amics perquè intento seguir donant la mateixa impressió d'alegria, sempre he sigut la forta. Pero per dins ja no sé com animar-me...
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot et direm que no sempre podem mantenir l'alegria constant i que els nostres amics (i la nostra família) també se senten importants quan veuen que confiem en ells i els expliquem les nostres preocupacions. Així que no tinguis por de mostrar la teva part més sensible i deixa que t'ajudin.
Per altra banda, està molt bé que ens proposem objectius una mica ambiciosos, perquè ens pot arribar a fer sentir molt orgullosos de nosaltres manteixos, però també ser capaç de veure les nostres pròpies limitacions és un gran aprenentatge. Si ets a temps de posar fre a alguna d'aquestes activitats, fes-ho, et sentiràs millor i així podràs relaxar-te una mica. Si no pots, intenta buscar el petit moment del dia que hagi sigut divertit. És una obligació: no t'adormis cap dia sense haver trobar el "moment divertit del dia".
Quan ens sentim tristos i apagats és molt important fer petits gestos i petits canvis perquè ens ajudaran a estar millor! Per tant: recupera les teves amistats i anota cada dia el moment de plaer o de diversió per crear el teu historial de petits moments ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat