Dir la veritat o no?
Hola,sóc una noia de 16 anys. L'any passat, quan en tenia 15 tenia una autoestima molt baixa i vaig deixar que alguns nois s'apofitessin de mi perquè, pensava que si feia allò que ells volien, m'estimarien.. això va fer que acabés mantenint relacions sexuals amb dos nois; un d'ells no m'estimava ni tan sols em respectava i pràcticament em va presionar totalment per fer-ho amb mi, l'altre, en canvi, era el meu ex i si que m'estimava
El cas es que ara tinc un novio (portem 4 mesos) i sembla que la cosa va en serio, perque mai m'havien tractat tan bé i em sento molt enamorada d'ell. A ell li van explicar que ho havia fet amb un dels nois (el que no m'estimava), i quan em va preguntar si era veritat o no li vaig explicar i li va saber molt de greu, es va rallar moltíssim... al veure això no em vaig atrevir a dir-li que també ho havia fet amb el meu ex, perquè a més ell es molt responsable i madur, i només ho ha fet amb una noia. En comparació a ell em sento com una marrana.. i de moment he decidit no explicar-li res ja que no servirà de res de profit, només per fer-nos mal... creieu que faig bé o hauria de dir-li la veritat? Ell sempre ha estat sincer amb mi.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal, gràcies per escriure'ns!
Primer de tot, deixa d'insultar-te. Cadascú és lliure de disfrutar de la seva sexualitat i el seu cos com vulgui, quan vulgui i amb qui vulgui (evidentment dins les regles del respecte).
Tots tenim els nostres secrets i la nostra intimitat i nosaltres decidim amb qui ho volem compartir i en quin moment. Nosaltres no podem dir-te què li has d'explicar a la teva parella i què no, ja que aquestes bases les ha d'establir cada parella. Hi ha parelles que ho volen saber tot de les persones anteriors i altres parelles que decideixen no parlar del seu passat. Aquest és un tema que heu de parlar i negociar vosaltres dos, assumint el risc d'haver d'acceptar totes les històries prèvies que hi hagi hagut o bé de desconèixer una part de la vida de la nostra parella.
De totes maneres, disfruta d'aquesta relació i confia en ell, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat