Peso 77 i faig 1,62 😭
Hola!
Sóc la noia més grassa de la meva classe, i quan em diuen grassa jo faig com que em fa gràcia per semblar que em dóna igual el que em diguin però la veritat és que no em fa gens de gràcia, a l'estiu em fa vergonya anar a la platja pel meu cos, però em fa vergonya dir-li als meus pares que si em poden portar al metge.
M'agradaria que em donéssiu algun consell per poder aprimar-me.
Laura Medrano

Hola Lucia,
En primer lloc volem agrair-te que ens hagis escrit per a demanar-nos consell.
Penso que la teva reacció quan els demés es fiquen amb el teu físic és normal, ja que és la manera que has trobat de mostrar als demés que és un tema que no et preocupa ni t'acomplexa. Ara bé, pel que dius a la teva consulta, tot i que de cara als demés mostris una actitud, realment si que veus que és un problema i que has de començar-hi a posar remei. Aquest és un primer pas per a posar-hi solució.
T'has de preguntar per què et fa cosa dir als pares que t'agradaria que un especialista t'ajudés a seguir un estil de vida més saludable que et faci tenir un pes sa...
Si per exemple et fes mal una cama i veiessis que és un problema de salut, dubtaries en dir-ho als pares per a que et portessin al metge? Oi que no? Doncs amb el tema del pes és el mateix. Patir sobrepes o obesitat és un problema de salut i existeixen metges especialistes que et poden ajudar, ja que com hauràs vist a la Marató de TV3 que han fet aquest desembre, el sobrepes/obesitat pot implicar poder patir altres malalties.
Des d'aquí t'animem a que ho parlis amb els pares, que els hi expliquis que necessites l'ajuda d'algú que et pugui guiar i acompanyar en el canvi d'estil de vida que necessites fer. La clau està en fer esport i seguir una dieta equilibrada, i si ni tu ni els pares us veieu en cor de fer-ho pel vostre compte, és important que un especialista us pugui ajudar i donar-vos consell. Segurament et donaran idees sobre aliments que has de menjar més sovint i altres que has de menjar de forma ocasional, i et recomanaran exercicis i esport per poc a poc anar tenint un pes més saludable.
El nostre consell no és donar-te una dieta concreta ja que això seria perillós i segurament no serviria per res. Et recomanem que ho parlis amb els pares i que us poseu en mans de metges. Si vols, pots donar als pares les nostres dades de contacte per a que ens facin una trucada i us puguem donar un cop de mà:
Fundació Imatge i Autoestima
www.f-ima.org
www.acab.org
Telèfon 93 454 91 09
Una abraçada!
Laura Medrano