em sento sola
hola, primer dir-vos que feu una feina espectacular!
el meu problema es que em sento sola. soc molt treballadora, amigable i aixo a tothom li conve, pero sento un buit al meu interior que no puc soportar. veig a tothom parlant amb gent i jo sola. a més a més hi ha un nen de la classe que m'agrada, i em fa vergonya dir-li....
una altre cosa, un nen m'ha demanat sortir i jo no vull, pero ell insisteix. Es millor esperar a ser millors amics i despres sortir, o sortir i despres anar-se coneixent?
InterPersonal

Bon dia albar,
Sóc la Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori.
Nosaltres no et podem dir que és millor, ja que això depèn de cada cas, i de cada persona. Si aquest noi no t'agrada, està molt bé que mantinguis la teva decisió de no voler sortir amb ell, ja que no té cap mena de sentit iniciar una relació amb una persona que no t'agrada. Pel que fa al noi que sí que t'agrada, és normal que et faci vergonya, però hauràs de posar en una balança: no dir-li res i no saber mai el que sent, o parlar amb ell encara que et faci vergonya i que això suposi el risc que ell et pugui dir que no sent el mateix per tu.
Pel que fa a la sensació de sentir-te sola, ens expliques pocs detalls per tal que et puguem ajudar. Dir-te que en l'adolescència és normal que en algun moment ens puguem sentir així, el que has d'intentar és no tancar-te en banda, parla amb alguna amiga teva, explica'ls com et sents i segur que et donen un cop de mà i t'ajuden a sentir-te millor. És important que intentis sortir i fer coses que t'agraden, anar a passejar, sortir a prendre alguna cosa, fer esport...
Molts ànims!
www.consultajove.cat