menjo molt
Hola adolescents!! A veure, primer de tot dir que faig 1,73 i peso uns 75 quilos, i tot i estar una mica per sobre del meu pes, m'estimo a mi mateixa i sé que molt menys no podré pesar per la meva constitució i genètica.
Sempre he estat una noia més aviat grassoneta, tot i no haver sigut MAI de menjar molt (ho dic de veritat, enseguida em "saciaba" i no sentia quasi mai ànsia), però últimament (fa uns dos mesos, potser) tinc molta gana i, tot i fer els 5 àpats diaris, arribo al següent amb molta gana. Estic preocupada, perquè no sé què pot significar això, però és dolent... Lo únic bo és que no m'hi he engreixat, ja que porto una vida bastant saludable excepte pel fet que últimament menjo molt).
Per què em deu passar això? Quines conseqüències pot tenir? Què puc fer per evitar-ho? Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!!
M'agraden les paraules que llegeixo ja que em mostren que ets una persona madura i que no es deixa emportar pels ideals de bellesa que ens fan anar a tots pel mateix camí, sense ni preguntar-nos les coses i les conseqüències per a la salut (física i mental) dels nostres actes. Felicitats, de debò!
Mira, el normal quan estem a l'adolescència és tenir molta gana (el que era més raro és que abans no en tinguessis) ja que degut als múltiples canvis que va tenint el cos, la demanda d'energia és elevada i per tant el cos ens demana menjar. Està bé que siguis conscient de que això t'està passant per a que li donis al teu cos el que et demana, però controlant què menges i l'esport que fas, ja que si no ho vigiles podries acabar pujant de pes i entrant en una franja no saludable.
Fer els 5 àpats al dia és importantíssim ja que si te'n saltes faràs que tinguis més gana i més probabilitats de picotejar i no seguir una dieta equilibrada. Ara bé, potser quan facis l'esmorzar o el berenar, pots incloure-hi alguna peça de fruita més o algun aliment que sigui saludable però que també et faci estar satisfeta i no passar gana.
No pots fer res per evitar-ho ja que les demandes d'energia que ens fa el cos no les podem controlar, però és important que per saciar-te quan tens gana no abusis d'aliments poc saludables que t'aporten poca energia i en canvi tenen molts sucres (em refereixo a la brioixeria, snacks, refrescs,...) i ho facis amb fruita o per exemple un iogurt o got de llet. I sobretot no oblidis l'esport, continua practicant-ne.
Si el teu pes no augmenta, ni et preocupis ni t'esforcis per evitar-ho ja que és normal que a l'adolescència tinguis gana. Això si, si veus que és excessiu pots consultar-ho amb el metge per a que et faci alguna analítica i veure que tot està bé.
Una abraçada ben forta.
Laura Medrano