Sóc gorda URGENT!!
Hola, tinc 13 anys i sóc gorda, medeixo 1,78, i peso 77,1 quilos m'he aprimat 3 quilos amb 2 mesos.
Em preocupa molt si estic gorda o no, perquè de petita vaig patir bullying i ho vaig passar molt malament durant uns anys, no tenia a ningú al meu costat, tots estaven en contra meva i m'insultaven. Vaig començar a augmentar de pes quan em van començar a fer bullying.
Ja se que per aprimar-se s'ha de tenir una alimentació equilibrada i fer esport per`el problema es que ja ho fai, potser l'alimentació molt equilibrada no és però faig el possible. Jo faig esport 3 hores a la setmana, 2 de gimnàstica a l'institut i 1 hora de dansa. Si em poguéssiu recomanar alguna dieta estaria molt agraïda.
Vull trobar novio, però tots els nens em veuen gorda i em rebutgen perquè sóc gorda. El novio perfecte ja arribarà algun dia o altre però jo necessito aprimam per sentir-me atraguda pels demès.
Espero haver donat d'informació suficient perquè em pugeu ajudar.
Gràcies espero un resposta petons💕.
Laura Medrano

Hola Sarii13!!
Moltes gràcies per escriure'ns. Has explicat molt bé quina és la teva situació i intentarem donar-te una resposta. Abans de tot, dir-te que ens sap molt greu això del bullying, és molt injust :(
Primer, comentar-te que pel que dius que mesures i peses, no estàs dins la categoria que els metges qualifiquen com a sobrepes, sinó que estàs dins la normalitat. Si que és veritat que vivim en una societat on sembla que només puguin triomfar i sentir-se bé amb si mateixes les persones que són primes o molt primes, i això ens porta a pensar que si no som així hem d'aprimar perquè som grassos o grasses. No ho trobes molt injust?
Tenir sobrepes o obesitat ja sabem que no és aconsellable ja que més que un problema estètic, és un problema de salut que ens pot portar a patir malalties greus, i algunes d'elles cròniques. Ara bé, tu no t'has de preocupar per això perquè com ja t'he comentat no tens sobrepes ni obesitat. Tot i així per les teves paraules sembla que no et sents a gust amb el teu cos i això et genera inseguretats...
No et coneixem personalment i no sabem ben bé com ets (a nivell de personalitat i caràcter), però pensa que possiblement la solució no és que t'aprimis, sinó que treballis la teva autoestima i confiança. Fixant-te per sobre de tot en aspectes del físic no ho aconseguiràs, ja que hi ha moltes persones que podríem considerar que tenen un "bon cos", i ells/es no s'ho reconeixen ni ho saben veure. El que és realment important és com som a nivell de caràcter i com ens comportem amb els demés. El físic no ha de ser tant important. Fes-te aquestes dues preguntes:
- La gent que està al teu costat perquè t'estima, què és el que valora de tu? El teu físic o la teva forma de ser?
- Si penses en les persones a les que tu estimes, per què ho fas i estàs amb elles? Pel seu físic o per com són?
La nostra experiència ens diu que aprimar no és la solució als problemes d'autoestima i acceptació personal.
A banda de tot això, per tenir un pes saludable i evitar que la vida sedentària que estem acostumats a portar ens faci estar amb un pes per sobre del que ens toca, la base està en fer esport (mínim 3 hores a la setmana) i seguir una dieta equilibrada. L'esport sembla que ja l'estàs practicant amb regularitat i que el tema que tens pendent és el de l'alimentació.
Intenta fer canvis en aquest sentit, però NO AMB L'OBJECTIU D'APRIMAR, sinó amb l'objectiu de tenir un ESTIL DE VIDA SALUDABLE que et faci sentir millor amb tu mateixa.
Des d'aquí no et podem recomanar cap dieta específica, sinó únicament recomanar-te que facis una dieta equilibrada i això significa esforçar-te per fer 5 àpats al dia i augmentar el consum de fruites i verdures i reduir el consum d'aliments que en general estem acostumats a menjar massa sovint com per exemple brioixeria, dolços, embotits greixosos, refrescs, fast food,...
Si tens dubtes concrets sobre alimentació saludable pots preguntar-nos els dubtes que tinguis a nosaltres o bé al metge.
Ànim i espero haver-te ajudat amb la resposta i sobretot fer-te reflexionar sobre el tema de la teva autoestima i la importància que li solem donar al cos.
P.D. Per cert, no tinguis pressa per això del novio, arribarà quan menys ho pensis i fes-me cas, estar més prima no vol dir que tindràs nòvio abans ni que sigui millor persona.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano