No se com fer-m'ho
La consulta és que no se com dir-li a muns pares que m'agrada un noi i que estic completament pillada. He tingut 2 discusions fortes amb ell i he arribat a plorar... bueno els dos i de vegades no tenia ganes ni de menjar, pero no se com explicar-lis, per que a part de la anorexia no menjo per aixo.
I deixan a part lo meu ma mare no va saber el que era tenir un novio fins el 19 i mun pare fins els 22 (entre ells ho van saber) i jo amb 5 anys menys i ja me liat ara tinc 14, pero es que no se, tampoc se si m'entendra per que ells van ser una altre epoca pero es que estic tan pillada per ell que tinc la necessitat de dir-li porto 2 setmanes aixi. Com els i podria dir a muns pares?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Si vols parlar amb els teus pares i explicar-los la teva situació amorosa, endavant! És fantàstic que confiïs en ells i els vulguis fer partíceps de la relació. No cal que ho preparis gaire, aprofita una estona que estigueu tots tres (o si ho prefereixes, agafa'ls per separat, depèn de la confiança que tinguis amb cadascú) i explica'ls el motiu pel qual has estat tan "estranya" aquests últims dies.
Potser ells ja han intuït alguna cosa abans, o potser els agafes per sorpresa. Deixa que paeixin la notícia i llavors els pots demanar què esperes d'ells: m'agradaria que el conegueu, només vull que ho sapigueu però no feu preguntes, vull ser sincera amb vosaltres, vull que m'ajudeu... (depèn del que necessitis dels teus pares), i ja veuràs com reaccionaran molt millor del que t'esperes!
Per altra banda, et direm que també siguis sincera amb el tema de l'alimentació. És un tema important i cal que els teus pares coneguin el teu sentiment respecte al menjar. Sabem que no és fàcil acceptar que tenim un problema, però si confiem en la gent que ens estima, ells ens ajudaran a estar millor! Recorda que els Trastorns Alimentaris, en comptes d'ajudar-nos a estar sans, ens tornen molt més desconfiats, obsessius i infeliços, i això és incompatible amb mantenir una bona relació de parella, mantenir les amistats o disfrutar de la família. Posa-ho en una balança i veuràs què pesa més!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat