Necessito aprimar!!!!!
Hola! Mira, tinc un problema i es que vull aprimar però no se com fer-ho. Vaig a hípica, encara que em vaig trencar el braç i porto 4 mesos sense anar-hi pero prompte hi tornaré. M'agradaria aprimar-me pq tinc un IMC d'un 30'85 i és molt encara que la meva família em diuen que estic bé, jo no m'hi veig. No m'agrada molt fer esport, per això em vaig apuntar a hipica pq m'encanten els animals però no se si n'hi ha prou en una hora i mitja a la setmana.
El metge em va ficar una dieta pero com que la que fa el menjar es la meva avia pos em diu que no en fagi que es una tonteria i no sé que fer. A més a més tinc un problema, tinc ausències d'epil·lèpsia i el medicament que em prenc em causa cansansi i fa que no tingui resistència a l'hora de fer activitats de resistència com per exemple correr ( cosa que els mestres de ED.FISICA no volen entendre ni portant-los justificants mèdics) i jo ja no se que fer, voldria fer exercici físic però arribant als meus límits sense que ningú m'insulte per no poder més. L'únic esport que per ara faig a gust es hípica. Ajuda per favor, estic en un embolic.
Moltes gracies per la seva ajuda, amabilitat i comprensió!
Laura Medrano

Bon dia!!
En primer lloc vull agrair-te la teva consulta i felicitar-te l'any: bon 2016!!
Pel que comentes, ja has anat al metge pel tema del pes i ell t'ha recomanat fer alguns canvis en la teva alimentació. Pensa que no es tracta de que ara aprimis uns quilos de forma puntual, sinó de que a partir d'ara aquests canvis en el teu estil de vida siguin per sempre.
Suposo que el teu metge t'ha recomanat que facis una dieta equilibrada on has d'augmentar el consum de fruites i verdures i reduir el de brioixeria, fregits, fast food, etc. No només per un tema de pes, sinó de salut. Encara que la persona que cuini a casa sigui l'àvia, és important que intenteu seguir les pautes que t'ha donat el teu metge ja que com t'acabo de comentar es tracta de canvis que has de fer en la teva alimentació amb perspectiva de futur. Parla-ho amb ella i intenteu canviar aquests aspectes.
Pel que fa al tema de l'esport, fer-ne una hora i mitja potser és insuficient, pots provar d'anar-hi més dies? Està molt bé que hagis trobat un esport que t'agradi i on gaudeixis, ja que això és la clau per a que no ho deixis de banda. Si no pots fer hípica més dies, prova de fer altres exercicis pel teu compte, com per exemple sortir a caminar (ràpid), acostumar-te a pujar i baixar escales caminant, saltar a corda, apuntar-te a classes de ball o dansa, etc. Pensa en alguna activitat que t'agradi i acostuma't a practicar-la.
Espero haver-te ajudat una mica i haver-te donat algunes idees. Per qualsevol altre dubte, aquí estem!
Un petó
Laura Medrano