desig
Hola adolescents, aquest any un dels meus objectius és aprimar-me... Ja fa dies que ho intento i de moment no hi trobo resultat, per això m'ho poso com a un objectiu per aquest 2016. No m'agrada com em queda la roba, i crec que sota la meva "xixa" s'amaga un cos maco. Ho he intentat bastants cops i crec que ara es la definitiva... si no m'aprimo ara no ho faré mai. Peso 73-74 i medeixo 1'7... tinc un pes per sobre de la meva altura i això ja es significatiu. El que odio més del meu cos son les cames (cuixes...) i el flotador. Al ser alta tinc les cames llargues però no són primes, són més aviat grosses (pernils els i diria). M'he n'he cansat...! I necessito ajuda per fer-me algun esquema, algun calendari o alguna cosa que m'ajudi a poder tirar endavant aquest objectiu que m'he mercat. Hi ha dietes i mètodes d'entrenament, però el meu problema està en que no ho tinc prou esquematitzat.. a part necessito saber exercicis específics per aconseguir aquestes cames tan desitjades i una mica més de to abdominal per acabar amb aquests flotadors!!!! Espero la vostra resposta:) Bon any!!:*
Sara Bujalance

Hola M99!
El primer que has de fer és no ser tan autoexigent i voler fer-ho tot tant organitzat i "perfecte", relaxa't una mica i proposa't fer un estil de vida saludable, menjant bé i fent esport, però sense imposar-te horaris o pautes massa rígides. A més, per tenir un bon pes i un bon cos no cal ser tan rígid, al contrari. Es tracta de que facis algun esport que t'agradi i t'ho passis bé, ja que aquesta és la manera més efectiva de posar-te en forma degut a que fas exercici sense ni adonar-te'n perquè ho estàs disfrutant. Qualsevol esport t'anirà bé, però si vols treballar cames en concret ves en bicicleta o fes patinatge o step. Per treballar la panxa i la cintura t'anirà bé fer exercicis amb un hula-hoop. Pel que fa a l'alimentació només cal que miris de menjar equilibrat, de tot i variat (segueix les recomanacions de la piràmide alimentària:
), i recorda que els aliments com la bolleria, embotits, fast food, etc també són saludables sempre i quan els consumim de tant en tant i de forma moderada. I, el més important de tot, no siguis rígida o massa autoexigent amb tu mateixa, comparteix amb els pares aquest desig de cuidar el cos per a que et puguin ajudar de forma positiva i recorda que a més de fer un estil de vida saludable és molt important estimar-nos tal i acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. De fet, recorda que bona part del nostre cos depèn d'un factor genètic que no podem canviar. Molts petons i bon any!!