Pes correcte?
Hola, Bon dia!
Ara ja que ja ha passat la major part del nadal m'he adonat que m'he engreixat i m'agradaria que em diguessis si el meu pes és correcte... Medeixo1'61 i peso 65 kg (Tinc 15 anys). Jo crec que m'haig d'aprimar, si és així em podries donar alguns consells per fer-ho?
Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Bon dia!!
Gràcies per escriure'ns!
Mira, tens 15 anys i per tant estàs en plena adolescència, el que significa créixer, desenvolupar-se i per tant augmentar de pes. Sense conèixer-te m'és impossible dir-te si t'has d'aprimar o no, però si que et puc recomanar què has de fer per tenir el pes saludable que et toca segons la teva genètica i constitució.
La clau no està en fer una dieta concreta on passem gana i mengem poc per aprimar 4 o 5 quilos i després tornar a la rutina i recuperar el pes que havíem perdut, ja que això només genera frustració i insatisfacció amb el propi cos. El que has de fer és esforçar-te per tenir un estil de vida (que duri per sempre) que sigui saludable. Això implica dues coses: alimentació+ esport.
Anem per parts.
Esport.
Hem de fer com a MÍNIM 3 hores d'activitat física a la setmana, per tant a part de l'assignatura de l'institut, s'ha de fer esport per la tarda o els caps de setmana. Si no en fas, et recomano que ho parlis amb els pares i t'apuntis a algun esport que t'agradi (volley, bàsquet, hockey, patinatge, ballar,...). N'hi ha molts per triar i segur que a la teva ciutat o poble n'hi ha que t'agradin. No hi ha un màxim d'hores d'esport a fer a la setmana, ja que si et trobes bé i menges correctament, és saludable.
Alimentació.
Sobre alimentació podria escriure't línies i línies, per tant intentaré fer un resum i si tens dubtes concrets t'animo a que ens tornis a escriure. És important seguir les pautes que marca la piràmide alimentària, prioritzant el consum d'hidrats de carboni (pasta, arròs, cereals, patata, pa,...) i de fruites i verdures.
Sovint estem acostumats a abusar d'aliments que no són gaire saludables com dolços, croissants, magdalenes, refrescs, patates fregides, fast food, aliments fregits,... Simplement reduint aquests aliments a un consum ocasional ja estarem fent una alimentació saludable i equilibrada.
Una altra cosa important és la freqüència amb la que mengem: hem de fer-ho 5 cops al dia (esmorzar de primera hora -IMPORTANTÍSSIM-, esmorzar de mig matí, dinar, berenar i sopar).
Fer menys àpats dels recomanats està associat a una alimentació no-equilibrada i a no tenir un pes saludable.
Si tot el que he explicat ho estàs fent (esport i alimentació equilibrada), significa que el teu pes és el correcte. Si detectes que hi ha alguna cosa que podries millorar, endavant! De totes formes si tens dubtes al respecte, el millor que pots fer és comentar-ho al teu metge i que ell/a et doni pautes concretes.
Espero haver-te ajudat amb aquests consells.
Un petó
Laura Medrano