Consulta una mica extranya
Hola!!
Primer de tot gràcies pel fet que frec que aquest consultori pot conscienciar i ajudar a la gent amb els temes almientaris, ja que un tca no es una tonteria i no li ho desitjo a ningu.
Despres us volia fer una consulta que no se si va aqui, ja que no ho tinc del tot clar pero crec que es el mes logic. Soc una noia de 16 anys i he tingut un trastorn alimentari similar a l'anorexia (es al que mes s'assembla tot i no ser-ho) durant els 3-4 ultims anys. Fa 2 anys vaig conençar un seguiment ambulatori i es va creure necessari un ingres i em can derivar. Porto entrant i sortint d'hospital de dia l'ultom any despres de 8 mesos d'ingres perque les coses no van del tot be. Aixo es algo que tinc acceptat ja, per tan la consulta no va tan en aquesta linia, nomes era per posar-vos en situacio. Vaig estar amb amenorrea un temps pero amb pastilles em va tornar la regla pero des daixo i despres que em treiessin les pastilles no em ve gens regular, aproximadament cada 2 mesos i mig o 3 i em fa molt de mal i dm passo una setmana horrible amb molt malestar, inflada i a vedades fins i tot vomits. No se si aixo es gaire normal perque fa mes de mig any que la torno a tenir. La meva consulta es aquesta, que podria estarme passant o que he de fer?? Tambe he de dir que mhan quedat algunes seqüeles com colesterol alt, sucre molt variable i tensio alta, entre daltres.
Per ultim m'agradaria fer una recomanacio personal, tot i javer agrait ja el que feu per tothom. Crec que les publicacioms de l'estil "maneres de baixar de pes despres ee nadal" no son molt encertades ja que poden promoure una obsessio amb el cos i portar a coses mes greus. Ho dic simplement per experiencia propia i amb tot el carinyo del mon eh. Mes que res perque jo vaig ser molt influenciada per pagines poc adequades, molt mes exagerat que aixo evidentment pero bueno, simplement opino des de l'experiència.
Espero haver estat prou assertiva i no generar conflictes ni malentesos. Gracies i bon any a la redaccio. Espero la vlstra resposta molt agraida
Laura Medrano

Hola Alba,
En primer lloc vull agrair-te de tot cor que hagis confiat en el consultori per explicar-nos la teva història i per les teves recomanacions. Ho farem arribar als redactors d'Adolescents.cat.
Com tu bé dius patir un TCA no és cap tonteria i son malalties on la persona (i l'entorn) pateix molt. Et felicito per seguir amb el tractament i prenent cada cop més consciència del que has de fer per recuperar-te i deixar enrrere aquesta etapa.
Veuràs, el tema de la regla està molt lligat a les hormones i algunes persones amb un TCA acaben patint amenorrea perquè el seu cos no funciona correctament (pel pes baix) i cal estalviar energia com sigui. Com que portaves temps sense que la regla et vingués de forma natural, segurament els metges van decidir provocar-ho amb les pastilles per un tema de salut hormonal. És normal que després d'haver provocat de forma artificial que et vingués la regla encara no la tinguis regular, possiblement perquè encara no has arribat al pes mínim que el teu cos necessita per funcionar de forma saludable i autònoma. Poc a poc quan vagis recuperant els quilos que et falten, cada cop s'anirà normalitzant més, però has de tenir paciència perquè tot això va lent. Pensa que per culpa de la malaltia has castigat molt el teu cos i com tu bé dius, haver patit un TCA t'ha comportat tenir altres problemes de salut associats, i la regla n'és un més que esperem que poc a poc s'anirà solucionant.
De totes formes aquesta és una de les qüestions que has de preguntar als metges quan tinguis visita, ja que potser et poden recomanar algun medicament per alleujar el mal i malestar que pateixes quan tens la regla.
Molts ànims i a seguir endavant, tu pots!!
Una abraçada i feliç 2016!!
Laura Medrano