L'alchol i jo no som molt amics...
Holaa
Be, faig aquesta consulta perquè el meu cap d'any va ser una mica desestros per lo que m'han dit, i no en recordo res.
Començo des del principi: fa més de mig any que em tracaten per anorèxia. Ara mateix peso uns 44 kilos, i medeixo 158 cm; primer de tot m'agradaria saber si aquest pes està be o tindria d'augmentar. En segon lloc, suposo que es perque peso poc o perque tinc un imc baix i per això l'alchool em puja tant ràpid, ja que nomès vaig beure un chupito i un cubata no gaire carregat. Si es per aixo, digeume maneres de poder beure poquet i nomès anar contenta, sense tajar-la molt bèstiament.
Moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola!!
Moltes gràcies per compartir la teva experiència amb nosaltres. Intentarem respondre a les teves preguntes per ajudar-te.
Comencem pel tema del pes. Veuràs, dius que estàs en tractament per un trastorn alimentari i per tant la persona que millor et pot respondre a aquesta pregunta és el teu metge/metgessa. A no ser que per algun motiu no t'ho vulguin dir, en principi tens dret a que et diguin quin és el pes mínim que has d'aconseguir per a que el teu cos funcioni correctament i sigui saludable. Segons els barems generals, encara has de recuperar alguns quilos, però depèn del que els metges et recomanin. Em refereixo a que potser una persona que mesuri 170, si pesa X quilos ja té un pes saludable per la seva constitució i història clínica, i una altra persona que mesuri el mateix potser necessita pesar 5 quilos més per funcionar bé. Per tant sense saber la teva història ni conèixer-te, no puc dir-te quin ha de ser el teu pes ideal. Parla-ho amb els teus metges.
Sobre el tema de l'alcohol. Molt possiblement el fet de que el teu IMC sigui baix, influeixi bastant en com et senta quan beus. Pensa que a les persones primes els hi "puja" molt més ràpid que a les més corpulentes simplement perquè la quantitat d'alcohol en sang és molt més elevada. També és important la quantitat de menjar que hem ingerit abans de prendre una copa, ja que si hem sopat poc i tenim l'estomac buit, l'alcohol té moltes més probabilitats de sentar malament.
Hem de conèixer bé el límit que tenim cadascú ja que arribar al punt de no recordar què va passar la nit anterior és força preocupant i pot tenir conseqüències per la salut (sobretot del cervell)...
Conclusió: la clau està en sopar bé per fer un bon coixí i sobretot beure amb moderació. En el teu cas el xupito potser sobrava i amb un cubata POC carregat hagués sigut més que suficient. Ah! Important, beure poc a poc, ja que si ho fem molt ràpid també ens pot sentar malament i fer un efecte massa brusc.
Espero haver-te ajudat i molts ànims amb el tractament, ja veuràs que si fas cas als metges en uns mesos hauràs deixat enrrere el trastorn alimentari.
Un petó ben fort i feliç 2016!!
Laura Medrano