estic ample?
Hola,
Tinc 14 anys i peso 65 i medeixo 1, 73 els nens de la meva classe diuen que estic massa ample. Es veritat? com podria aprimar?
GRACIES
Laura Medrano

Hola Judit,
Gràcies per escriure'ns!
Mira, pel que dius que mesures i peses, estàs dins del que s'anomena pes saludable i per tant no t'has de preocupar pel que et diguin els demés ni et cal aprimar.
Ara bé, el realment important quan parlem de pes és l'estil de vida que portes, és a dir, com t'alimentes i quantes hores d'esport fas a la setmana.
El més recomanable és seguir una dieta equilibrada i variada, on les fruites i verdures hi siguin molt presents i aliments amb molts sucres (brioixeria, dolços, begudes tipus refresc) i amb greixos (embotits tipus xoriç, pernil, fuet,...) els anem reduint a un consum ocasional. Estàs seguint una dieta d'aquest estil? Si és així, felicitats perquè ho estàs fent molt bé.
Pel que fa a l'altre element essencial, l'esport, se n'ha de fer mínim 3 hores a la setmana, per tant repassa el teu dia a dia i mira a veure si estàs practicant-ne el suficient.
Si és així, perfecte. I procura no fer cas dels comentaris dels demés, moltes vegades critiquen sense saber què és el que està bé i el que no, i moltes vegades també és per enveges. Has fet bé en fer la consulta, ja sabeu que estem aquí pel que necessiteu!
Una abraçada molt forta i bon any 2016!!
Laura Medrano