Força de volutat
Hola, sóc una noia de 14 anys, no sóc molt alta, i peso 55kg. No em sento bé amb mi mateixa, així que he decidit que em bull posar en forma i aprimar-me una mica.
El meu problema, però, és que no aconsegueixo tenir suficient força de voluntat per a menjar de forma més saludable i ser constant amb l'esport. La meva gran passió és la música, i això m'ocupa molt temps, per això tampoc no tinc més temps per a fer esport.
M'agradaria que em poguéssiu donar algun consell sobre com aconseguir això que em proposo, com tenir més força de voluntat.
InterPersonal

Hola!
Moltes gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
La veritat és que la voluntat i la motivació depenen molt de com enfoquem la situació. Per exemple, amb la música segurament hi dediques moltes hores perquè t'agrada i ja disfrutes practicant o aprenent. En canvi, potser et costa molt més esforç fer esport perquè no t'ho passes bé practicant-ho.
En comptes de fer esport per estar més prima o per arribar a una fita, per què no et proposes fer esport per sentir-te millor al moment? És a dir, posa't un o dos dies a la setmana per practicar esport (si pots quedar amb algú et serà més fàcil) i intenta buscar el petit plaer de l'exercici físic. Al principi potser et serà difícil, però ja veuràs que si no ho deixes, cada vegada et sentiràs millor.
L'objectiu és que comparis l'esforç i les ganes que poses amb la música i intentis fer el mateix amb l'esport!
Una abraçada i ànims amb els nous objectius!!
www.consultajove.cat