estatura altaa
Hola!!! Fa temps que estic molt preocupada per la meva estatura i el meu pes. Sóc noia, tinc 14 anys, cap a quinze, medeixo 1,73/ 1,75
mes o menys i peso 60, la panxa la tinc bastant plana pero les cuixes no tant. Creieu que és un bon pes o hauria de aprimar una miqueta? I del tema de l'estatura, és horriple, jo no vull ser alta, perque passo a la majoria de nens i jo vull trobar a un noi més alt que jo... Moltissimes gràcies :)
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!!
Abans de tot vull dir-te que és una llàstima que estiguis preocupada pel teu pes i alçada perquè estan fantàstics i no t'haurien de preocupar.
Dius que ets molt alta perquè mesures 1'75 i tots els nois de la teva edat són més baixos, però saps per què passa? Genèticament, els nois i les noies estem "programats" per transformar els nostres cossos de nens i nenes en el d'homes i dones durant la famosa etapa de l'adolescència, però no tots fem aquests canvis alhora...
En general, les noies comencen a desenvolupar-se abans que els nois, i pel que sembla, tu has sigut de les primeres noies de la classe. Probablement com que t'has començat a desenvolupar aviat, també pararàs de fer-ho abans que la resta. Em refereixo a que en general les noies creixen fins als 18 anys, i com que tu has començat abans amb el canvi i has crescut ràpid, és possible que als 16 ja no creixis més. Tot i així, estem parlant de suposicions ja que és impossible saber com seràs quan tinguis 18-20 anys.
Has de tenir paciència i ja veuràs com poc a poc els nois de la classe també van fent el canvi i cada cop són més alts.
Ara bé, estem acostumats (influenciats pels contes de prínceps i princeses) a pensar que en una parella l'home ha de ser més alt que la dona, i això en realitat no té per què ser així. Hi ha moltes parelles on aquesta norma no es compleix i ens ha de semblar igual de bé. L'important és que hi hagi amor, respecte, confiança,... l'alçada no hauria de ser un impediment per estimar a l'altre persona. No?
Pel que fa a la forma corporal o silueta, la resposta és pràcticament la mateixa que amb l'alçada. El teu cos està canviant i s'està convertint en el d'una dona, per tant apareixen corbes (eixamplament de caderes i cuixes, desenvolupament dels pits,...) i tot això no podem decidir-ho. Cada dona tenim tendència a acumular més greix en unes parts concretes del cos (hi ha persones que a la panxa, altres al cul, altres a les cuixes,...). Això en cap cas significa que hagis d'aprimar, sinó que el que cal fer és acceptar els canvis que venen i estimar el nostre cos.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano