com puc fer per acceptar-me realment?
Aveure, des de que el pits em van créixer (no molt, no són gran cosa), els mugrons també ho van fer, però molt exageradament, i no en superfície, si no que tambè en dimensió. Em preocupa perquè no he vist a ningú que tingui una cosa semblant i es que són com en 3D!! Els odio tant fins al punt que em canvio la part de dalt súper ràpid per no haver de veure'ls. Ademés, moltes vegades tinc malsons on vaig a un lloc públic sense susten i em llevo sofocada i amb mal estar. Avegades he arribat a plorar perque realment els odio i de vegades he pensat en una operació però se que és impossible ja que no tindria ni el consentiment dels pares ni els diners per fer-ho. Sé que pot semblar una tonteria pero m'esta menjant el cap. Ningú els ha vist mai, ni els meus pares saben que tinc aquest problema i no m'agradaria haver de explicar-los-hi. També comentar que quan hem toca dutxar-me amb més noies, encara que siguin les meves amigues, sóc incapaç de quedar-me despullada, sempre hem dutxo amb sostenidors.
He intentat varies vegades de superar-ho jo mateixa aquest complexe (perqué crec que és només aixó, un complexe) però m'és impossible, acabo plorant si em miro durant molta estona seguida al mirall. Tinc l'esperança de que canviïn pel desenvolupament i tal però no crec que aixó pugui anar a millor. Qué puc fer?
Elena Crespi

Hola Julcy!
Doncs encara que no t'ho sembli, hi ha molts tipus de pits i molts tipus de mugrons. Amb un diàmetre molt gran, més petit, de color clar, de color fosc, que sobresurten més o menys, amb més bony a la punta o menys...
Un dels primers passos per poder-te acceptar és que no t'amaguis. El primer que et recomano és que no deixis de mirar-te, més aviat al contrari, mira't una mica més aquesta zona i intenta mirar-te-la amb bons ulls. Com més te n'amaguis i menys els vulguis veure, més et costarà acceptar-los.
Llavors, comença a fer el pas de treure't els sostens a la dutxa davant de la gent. Si vols, les primeres vegades que ho provis, no ho facis davant de les amigues, fes-ho al gimnàs (on allà no et coneixerà tanta gent). I veuràs que la gent no estarà pendent dels teus pits sinó que cadascú estarà fent la seva.
Has de donar-te l'oportunitat de veure que la resta de gent veu completament normal com ets tu!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com