Fa dos dies hem cabien els pantalons...
Haver, jo sempre he sigut una noia amb un pes ideal i tot correcte, menjo molt i no faig gents de esport. Just avui m'he posat uns pantalons que fa dos dies m'anaven be, i ara hem van petits... Mai m'ha preocupat engordir ni res per l'estil, però, ara que ja tinc 13 anys m'he dono conte que menjo massa coses dolentes per al meu cos, i estaria be fer exercici. També vull porta una alimentació equilibrada però a qui es on arriba el meu problema. No se quin tipus d'exercici fer ja que odio corre, ho odio amb tot el meu cor, quin exercici podria fer? (Per cert al poble on visc no hi ha gimnàs)
Ara be la segona pregunta, quin tipus d'aliments m'anirien be?
Laura Medrano

Hola i bon any!
Està molt bé que et proposis canviar una mica el teu estil de vida, ja que pel que dius no és massa saludable. Abans d'entrar en les recomanacions si que vull dir-te que no et preocupis massa per això dels pantalons ja que per Nadal amb tots els excessos que fem, és normal pujar una mica de pes. Ja veuràs que a mida que tornis a la rutina habitual, tot tornarà al seu lloc. A part, és possible que hagi passat això perquè estaven recent rentats? Pensa que quan els pantalons es renten, moltes vegades tendeixen a encongir-se una mica i el primer dia que els fas servir apreten fins que poc a poc es van donant de si.
Pel que fa a l'esport, recomanem fer com a mínim 3 hores d'activitat intensa a la setmana. Com que tens 13 anys, a la ESO feu educació física dues hores a la setmana, per tant com a mínim n'hauries de fer una més pel teu compte. Dius que còrrer no t'agrada, però pots practicar altres esports com per exemple apuntar-te a alguna activitat extra-escolar com bàsquet, volley, hockey, ballar (hip-hop, funky,...)...
La qüestió és buscar un esport que t'agradi i si és en equip, millor. Per què? Doncs perquè està comprovat que quan les persones fem algo en equip, estem més motivats i ens ho passem molt millor. Si al teu poble no hi ha gaire oferta d'esports com els que t'he comentat, hauries de plantejar-te sortir els caps de setmana amb bicicleta per la muntanya (una hora i mitja), o practicar exercicis tipus saltar a corda o com els que es van publicant de tant en tant a la web d'Adolescents.cat.
Pel que fa a l'alimentació, el més important és que mengis 5 cops al dia:
- Esmorzar de primera hora: làctic + cereals/torrada + peça de fruita/suc de fruita
- Esmorzar de mig matí (al pati de l'escola): Entrepà
- Dinar: un primer, un segon, pa i postres.
- Berenar: una peça de fruita i galetes, o pa amb alguna cosa que t'agradi
- Sopar: un primer, un segon, pa i postres.
Una altra cosa important a tenir en compte és fer un cop d'ull a la piràmide alimentària, ja que allà surten els aliments classificats en funció dels que hem de menjar més sovint i els que hem de menjar de tant en tant. En línies generals, hauriem d'augmentar el consum de fruites i verdures i reduir el de brioixeria, embotits greixosos (xoriço, pernil, fuet,...), fast food, begudes tipus refresc,... Et deixo l'enllaç de la piràmide per a que facis un cop d'ull:
Un petó ben fort i gràcies per escriure'ns! Qualsevol altre dubte que tinguis, aquí estem!
Laura Medrano