Friendzone i altres coses
Hola!
Sóc una noia i m'agradaria que m'ajudessiu.
Fa uns tres mesos que parlo quasi cada dia amb un noi. El cas és que al principi semblava que jo li agradava però ara m'envia senyals de que només em vol com a amiga: es riu quan li tiro indirectes, fa servir la paraula "amic",... La cosa és que a mi m'agrada bastant, i si a ell de veritat li agradés fa dies que m'hauria dit de quedar o alguna cosa no? Perque timid no és... Fa uns dies li vaig dir jo de quedar i el dia que li vaig dir no podia...llavors crec que si volgués mho hagues tornat a dir.
Estic quasi segura que només em vol com a amiga, però a mi ell m'agrada com a algu més. Per tan, estic en allò que se'n diu la friendzone. La meva pregunta és que, si suposadament estic a la friendzone, m'haig de conformar, és a dir, ell podria canviar la forma de veure'm? Que hauria de fer? Hauria de passar d'ell durant un temps i després tornar-lo a parlar d'una altra forma? També per oblidar-lo una mica jo no? Estic feta un lio. A part, això de deixar-lo de parlar de cop hi volta no em sembla just ja que ell em tracta molt bé i penso que potser encara estaria menys interessat en mi.
M'han dit que li digui el que sento, però si el més provable es que el sentiment no sigui mutuu, llavors millor no arriscar-se no?
Per ultim, m'agradaria que em donguessiu algun consell per no posar-me nerviosa quan estic amb un noi o en una cita. Em poso molt nerviosa i estic més pendenta del que li dire i d'autojutjar-me , que no pas d'escoltar-lo i parlar bé. Crec que té a veure amb idealitzar a l'altre persona, em podeu donar algun consell, també, per evitar fer-ho?
Espero que em respongueu aviat i moltissimes gracies pel vostre temps
Una abraçada!
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot, és important que respectem a l'altra persona. Nosaltres no sabem què sent ell per tu, però si tu sents que no et segueix les indirectes... potser és que realment considera que hi ha una bona amistat sense anar més enllà i ho hauràs de respectar.
Evidentment, tu pots decidir si vols parlar amb ell i explicar-li el que sents, si prefereixes començar a posar una mica de distància o bé si vols deixar de parlar-li de cop. Has de decidir tu com vols actuar amb ell i assumir les conseqüències de cada acció. Sabem que no és una situació agradable, però a vegades cal prendre decisions per no patir encara més.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat