vull engordar
hola, voli fer una consulta... soc massa prima, menjo molt, molitissim, i no m'engreixo. m'agradaria saver algun truc que pugui almenys augmentar de cames... encara que sigui d'esport... tampoc me desenvolupat molt,...
esque no aguanto mes, tothom em diu anorèxica i no puc mes. siusplau ajudaaaaaaaaaaaa
Laura Medrano

Hola Gina!
Em sap molt greu que els companys de classe et facin aquest tipus de comentari i que t'estigui afectant tant. Vivim en una societat on tots estem molt (massa) acostumats a criticar als demés i a jutjar pel físic sense tenir en compte com se sent la persona que rep els comentaris. Això és molt injust i està en les mans de tots canviar-ho.
Cadascú tenim un cos diferent: hi ha persones més baixes, altres més altes, altres amb corbes, altres primes, altres amb el cabell arrissat, altres amb el nas gros, altres amb pigues, altres amb taques de naixement, ... i així podríem dir mil coses.
Sembla que tots, tant nois com noies, tenim ficada al cap la idea de que per ser atractius i agradar-nos, hem de tenir un cos i aparença física com la dels models de la tele i les revistes, però si això fos així seriem tots idèntics, quina poca gràcia!! És molt més maco que tots siguem diferents.
Gina, per genètica a tu t'ha tocat tenir un cos prim i amb poc greix. Tu mateixa dius que tot i que menges moltíssim no puges de pes. Això és perquè el cos que has de tenir el tens bé tal i com estàs. De fet quan dius que menges molt per a poder engreixar, pots caure en la trampa de pensar que si menges aliments amb moltes calories i greixosos, t'engreixaràs. Dic que és una trampa perquè això difícilment passarà (la teva genètica intentarà impedir-ho) i el que si que pot passar-te és que tinguis problemes de salut com colesterol, diabetis, problemes circulatoris....
Tant les persones de constitució física prima com les més corpulentes hem de menjar bé per evitar problemes de salut. L'objectiu de menjar bé, saludable i equilibrat no ha de ser únicament per tenir un pes saludable, sinó per tenir un cos que estigui sa i prevenir malalties.
Quan els companys et fan comentaris com "tens anorèxia", pots fer dues coses: o passar d'ells/elles i fer veure que no t'afecta (així s'avorriran de dir-ho i pararan) o bé respondre dient que aquest tipus de comentari indica que no tenen ni idea del que parlen perquè si et coneixen i veuen com t'alimentes, haurien de saber que tenir anorèxia no vol dir ser prima, sinó que és una malaltia que va molt més enllà. Pensa que si et diuen això significa que no tenen ni idea del que parlen. I si els comentaris continuen, parla-ho amb la teva tutora i proposa-li que un dia us facin una conferència al cole sobre què són aquestes malalties i sobre alimentació.
A la consulta també ens preguntes sobre trucs per augmentar el múscul de les cames. La clau està en l'esport, però tot i així els resultats costen mooolt de veure ( i més en les noies, ja que ens costa més muscular que als nois).
Per tonificar les cames i intentar augmentar el múscul pots fer exercicis com sentadilles, acostumar-te a pujar les escales caminant enlloc de fer servir l'ascensor, posar-te una goma elàstica (les venen a botigues d'esport) que vagi d'un peu a un altre i estirar-te a terra obrint i tancant les cames varies vegades,...
Qualsevol exercici on facis treballar el múscul t'anirà bé, però repeteixo, per veure resultats hauràs de ser molt constant i tenir paciència.
El que és realment important és que ACCEPTIS EL FÍSIC QUE TENS i ja veuràs com cada cop t'agrades més. A part, pensa que encara et queden uns quants anys per desenvolupar-te i el teu cos anirà canviant i convertint-se en el de la Gina adulta (caderes més amples, desenvolupament dels pits, creixeràs,... i òbviament aniràs augmentant també de pes).
Ànim i un petó ben fort,
Laura Medrano