L' alcohol em senta molt malament i estic espantada
Hola! Em dic Anna i des del primer cop que vaig veure alcohol, aquest estiu, sempre m' ha passat el mateix. Quan arribo a casa després de la festa i me'n vaig a dormir, sento com nàusees i marejos molt forts i acabo vomitant durant hores. No entenc perquè em passa, ja que mai bec desmesuradament, vull dir que mai em passo, i quan arribo a casa l' efecte de l' alcohol ja m' ha passat. Hi ha gent que m'ha dit que tinc una mena d' intolerància a l' alcohol, i d' altra gent m' ha dit que vagi al metge que potser tinc alguna cosa al ronyó. No sé què fer i estic una mica espantada ja que a cap dels meus amics els passa això. Agraïria molt que em puguéssiu ajudar, moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola Anna!!
Veuràs, l'alcohol tot i que a la nostra societat el tenim molt associat a que va lligat amb la festa i el passar-ho bé, hem de saber que no té per què ser així, i sobretot, que no a tothom li senta bé.
Pel que dius que et passa després de beure, sembla que pots ser una de les persones a les que l'alcohol no els hi senta bé i el cos el rebutja. Et recomanem que per sortir de dubtes ho consultis amb el metge, però tot i així si sempre que beus et passa això, significa que el teu cos no ho tolera i que has de deixar de prendre'n.
Tot i així potser només ets intolerant a begudes amb molt alcohol (tipus ginebra, rom, vodka,...) i les que tenen menys graduació si que et senten bé (cervesa, vi,...). O potser no et senta bé cap. Amb una prova mèdica d'intolerància sortiràs de dubtes.
Així doncs repeteixo, et recomanem que ho consultis amb el teu metge per a que t'expliqui què et passa exactament i et digui quines poden ser les conseqüències negatives per a la teva salut si beus.
Una abraçada,
Laura Medrano