Ajuda necessària!
Crec que fa temps que hi ha alguna cosa amb el tema menjar, que no va bé... en algunes consultes em diuen que si un transtorn alimentari i tal, pero nose si es que no vui veure el que realment hi ha o nouse, pero porto una conducta amb el menjar no massa normal, casi mai tinc gana, i quan menjo en un nores estic plena, ara que han vingut les festes crec que vaig menjar massa i em sentia molt malament amb mi mateixa tant psicologicament i fisicament, tinc marejos i em vaig desmaiar una vegada, em van fer uns analisis i em va sortir el sucre baix, i jo ja nose que tinc... l'altre dia vaig anar al podoleg i ma enviat al dermatoleg perque diu que tinc unes ungles molt dèbils.. estic molt bipolar també, puc estar rient i al cap de 5 min plorant com una desesperada i tot es una merda ho vec tot negre, una cosa darrera una altra, nose que tinc, ni que pensar, ni res...
Laura Medrano

Hola lulii,
En primer lloc vull que sàpigues que em sap molt greu que t'estiguin passant aquestes coses que no acabes d'entendre i vull agrair-te que confiïs en nosaltres per explicar-nos el que t'està passant i procuris fer cas a les nostres recomanacions.
Dius que en consultes anteriors ja t'hem comentat que és possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. T'explico una mica què els hi passa a les persones que el pateixen per veure si t'hi sents identificada o no:
Quan una persona pateix un trastorn alimentari una de les coses que li passa és que té por d'engreixar-se i d'acabar-se convertint en una persona amb obesitat. Per evitar això s'intenten fer canvis en l'alimentació per aprimar, i tot i que aquests canvis poden ser no saludables, la persona que pateix la malaltia no ho veu com algo greu. Són persones que quan es miren a si mateixes no es veuen bé físicament (tot i estar-ho) i desitgen amb totes les seves forces poder canviar algunes parts del seu cos, sobretot amb l'objectiu de ser més prim/a. La pròpia malaltia fa que la persona pensi que si s'aprima serà feliç perquè tindrà un cos perfecte, i això és una trampa de la malaltia que fa que aparegui una obsessió amb el menjar i sentiment de culpa després d'haver menjat. Una altra característica és que la persona no és conscient de que està malalta i de que les coses no estan anant bé, sinó que té la idea al cap de que ell/a controla el que fa i que són els demés (família, amics) els que estan obsessionats amb que té una malaltia.
Quan tot això passa, la persona comença a patir alguns canvis en el seu estat d'ànim i sovint estan de mal humor, tenen la sensació de que tothom els/les controla, de que ningú els/les entén, etc.
Els trastorns de la conducta alimentària són malalties en les que la persona pateix molt perquè li costa veure el risc de fer algunes conductes i acceptar que el millor que pot fer és anar al metge per sortir de dubtes.
__________________________________
Lulii, a la teva consulta ens has explicat algunes coses que encaixen força amb els símptomes que he descrit, però també és veritat que no té perquè ser així i pot ser que t'estiguin passant altres coses que poden no estar relacionades amb un trastorn alimentari. Per saber-ho necessitariem poder parlar amb tu, veure't, saber els teus hàbits, etc.
El que si que sembla que tens clar és que no estàs bé i que necessites demanar ajuda perquè tu sola no te'n surts.
Pensa que l'objectiu dels pares i dels metges és que estiguis bé i poder resoldre tots aquests dubtes que tens, per tant et recomanem que puguis parlar-ne amb el teu metge per a que et doni alguna solució concreta. Pel que has escrit, sembla que tot i que et diguem que és possible que estiguis tenint un trastorn alimentari, et costa acceptar-ho. Et proposem que sigui el metge especialista el que ho decideixi.
Està molt bé i ets molt valenta per atrevir-te a explicar-nos el que et passa i a demanar ajuda, així que des d'Adolescents.cat t'animem a que segueixis sent valenta i consultis amb un metge que et pugui visitar i fer més preguntes sobre el que et passa, les teves pors i preocupacions, etc.
Igualment, et deixo les dades de la Fundació Imatge i Autoestima per a que ens truquis (tu i/o els teus pares) i puguem parlar tranquil·lament de tot això una mica.
Fundació Imatge i Autoestima i Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB)
www.acab.org
93 454 91 09
Ànim i un petó ben fort
Laura Medrano