Por al compromís
Hola! Sóc una noia de 18 anys que tota la meva vida m'ha fet por al compromís ja que només he tingut una relació sèria i tampoc va funcionar massa, el cas és que jo estimo molt un noi des de fa anys però no m'he atrevit a dir-li fins fa poc, ara ja li he dit i ell m'ha confessat que també li agrado des de fa temps però el cas és que per molt que l'estimi, em fa por tencar-me en una relació ja que pensó que no estic preparada.
Per molt que el pugui estimar jo sóc una persona que separo el sexe de l'amor, i m'agrada practicar sexe potser amb amics de confiança sense necessitat d'estar-ne enamorada, en canvi, de la persona que ho estic no m'agrada practicar el sexe que de debò m'agrada, no sé si es per vergonya.. el cas es que no se que fer si arriscar-me i tencar-me en una relació o potser arriscar-me a perdre'l al dir-li que a mi m'agradaria més una relació oberta...
Que em recomanarieu? ja no només per aquesta relació sinó per totes les que pugui tindre al llarg del temps..
InterPersonal

Hola lukbamk!
Pel que ens expliques no ens sembla que tinguis por al compromís, sinó que hi ha altres coses que et fan por. Planteja't quines són aquestes altres coses, potser t'ajuda a aclarir-te.
Sembla que estar en una relació et faci renunciar a altres coses que per tu són importants, però pensa que quan dues persones decideixen estar juntes i iniciar una relació, són les dues persones els qui han de pactar quin tipus de relació volen portar. Pensa que estar en parella no vol dir fusionar-se i perdre la individualitat de cada un.
Pel que fa al sexe, ets lliure de decidir amb qui vols compartir-ho i amb qui no. El que sí que és important és que ho facis quan tu realment et sentis segura de fer-ho i amb la persona amb qui tinguis confiança (sigui un amic o la teva parella). Pregunta't si és la vergonya la que no et deixa fer el que de debò t'agradaria i si és així, pregunta't, què puc fer per superar aquesta vergonya?
Si tens clar quin tipus de relació t'agradaria tenir ara, parla-ho amb ell, amb sinceritat i mireu de quina manera ho podeu gestionar perquè tots dos estigueu bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la teva consulta!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat