depressió
Hola, bon dia! Mireu, tinc un problema, i és que crec que tinc depressió...Des de fa més d'un any tinc l'autoestima pels terres, em deixo trepitjar per tothom, no tinc ganes de res i em sento insegura...Abans m'apuntava a tot, i ara quan les meves amigues em proposen fer algo com anar a algun concert, disfressar-nos per carnestoltes, anar a alguna festa o qualsevol cosa els dic que no, perque no tinc ganes...sempre els dic que no a qualsevol cosa...Tinc parella des de fa 2 anys i m'estima moltissim, però em sap greu per ell perquè hauria d'estar disfrutant de la relació, però sempre li estic plorant per qualsevol cosa, sobretot perque em comparo amb qualsevol noia que vegi...penso que elles son millors i jo estic buida per dins i no valc per res...Pot ser que tingui depressió? que podria fer? Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola noia_encantada!
Veiem que no estàs passant per una bona època, però també és important que no ens posem etiquetes abans d'hora. L'experiència ens diu que els autodiagnòstics no solen ser gairebé mai encertats. Recorda que el diagnòstic de depressió només el pot fer un metge i o psicòleg després d'una avaluació acurada i tenint en compte tots els factors.
No deixis que la desesperança et guanyi i comença a fer coses que t'aportin benestar. Encara que et costi, queda amb les teves amigues, centra't a passar-ho bé i no deixis que la teva inseguretat triï per tu! Fixa't que comparar-nos constantment amb la resta l'única cosa que provoca és més malestar, així que centra't en tu, tots som únics i especials!
Si veus que el teu baix ànim cada cop va a més, parla-ho amb algun adult de confiança (els pares, algun professor, el psicòleg de l'escola) perquè et doni un cop de mà. Tothom al llarg de la vida passa per èpoques o moments en què les coses no li acaben de sortir del tot bé i se sent desanimat, trist i desmotivat. No pensis que ets l'única persona que se sent així. Un consell: no et quedis les coses a dintre teu, pensant que ja s'arreglaran per si soles, comparteix els teus sentiments i si ho necessites, demana ajuda!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat