Estatura
Holaaa, veuràs, es que tinc un gran dilema.
Tinc 14 anys i faig de mida 1,52 m, la meva mare mideix 1,60 m i el meu pare 1,72 m. El cas és que jo em vaig desenvolupar genéticament molt ràpid i als 9 anys ja em va venir la menstruació. Jo volia saber si n´hi han probabilitats de créixer una mica més. També voldria que em diguessiu quins consells, aliments i ejercicis m´anirien bé per créixer i que tipus de minerals i coses d'aquestes m'anirien bé.
Contesteu lo abans possible si us plau, moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola!!
Tens raó quan dius que et vas desenvolupar molt ràpid i que tens la regla des dels 9 anys, però això no significa necessàriament que ja no creixeràs més. És veritat que les noies que teniu la regla de molt joves comenceu a fer els canvis corporals típics de l'adolescència més aviat, però no significa que paris de créixer als 14 anys.
L'alçada de la teva mare i del teu pare tenen influència en com acabaràs sent tu d'alta, però potser també has heretat l'alçada d'algun avi o besavi que eren més alts i acabaràs sent com ells.
El que acabaràs mesurant quan tinguis 20 anys no es pot saber, per tant només et queda esperar i tenir paciència. Com que l'alçada depèn bàsicament de la genètica de cadascú, no hi ha aliments ni exercicis que facin créixer. La clau està en que mengis bé i de tot (i força fruita, verdura i làctics ja que tenen moltes vitamines i minerals, necessàries pel bon desenvolupament dels óssos i articulacions). Si ho fas, trauràs el màxim profit a la teva genètica i creixeràs al màxim.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano