Trastorn Intermitent Explosiu o només es cosa de l'edat?
Hola,
Sóc una noia de 15 anys i tinc un germà de 15 anys també. Fa cosa de 2 o tres anys que s'enfada per no res, ens crida a mi i ma mare i fa "pataletes" però últimament (els últims 6 mesos) aquests atacs van a més i dona cops tant a les parets com als mobles i ja ha fet 2 forats a les parets i 1 forat a 1 porta de casa. He estat llegint per internet i he vist que podria ser que tingués trastorn intermitent explosiu. Les meves preguntes són: Pot ser que el tingui o això només es degut a l'adolescencia? Que es exactament aquest trastorn? Hauriem de portar-lo al psicòleg o deixar passar el temps a veure si millora? La situació està a punt d'anar-se de les mans,us agrairia la vostra ajuda. Moltíssimes gràcies <3
InterPersonal

Hola anonim!
Entenem que estiguis preocupada, però és important no fer diagnòstics precipitats ni buscar massa per internet, ja que a vegades l'únic que aconseguim és preocupar-nos més del que estàvem.
L'única persona que pot fer un diagnòstic acurat de què està passant és un metge i/o psicòleg, i per fer-lo ha de fer una avaluació i tenir en compte tots els factors que estan causant aquest comportament del teu germà.
Per tant, parla amb els teus pares, explica la teva preocupació, i si veieu que la situació segueix així o va a pitjor, valoreu l'opció d'anar al metge per fer una avaluació i ajudar-vos a millorar aquesta situació tan complicada!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat