Estic molt angoixada i no sé com arreglar-ho
Hola sóc una noia de 14 anys i ja fa temps que estic molt angoixada (no sé si es podria dir depressió). Són moltes les coses que se'm fan una muntanya i que m'enfonsen. Per començar, jo a l'escola trec molt bones notes, les millors de la classe i ho faig per mi, per sentir-me bé però sobretot pels meus pares, per fer-los contents. Crec que ells no ho valoren prou i a la que trec un 7 (encara que sigui en un examen dificil i la millor de la classe) ja em diuen que no he estudiat prou o coses aixi. Jo els hi he intentat fer entendre que jo m'esforço tot el que puc i que, que em pressionin tant m'acaba perjudicant a mi ja que he arribat a tenir atacs de nervis i m'he enfonsat en un examen.
També, a mi em costa bastant fer amics però això no em preocupa perquè moltes vegades ja m'agrada estar sola. El que passa es que a la classe em sento molt diferent als altres, perquè els veig immadurs o penso diferent o no m'hi trobo bé amb ells. En teoria tinc dues amigues i sempre anem les tres juntes però elles estan molt més unides i moltes vegades em deixen de banda o no compten amb mi. Els hi he intentat explicar i diuen que hi entenen però ho segueixen fent sense adonar-se'n. Els meus pares discuteixen cada cop més i ho descarreguen renyant-me a mi. Faig molt esport a la setmana però crec que m'estic engreixant perquè menjo bastanta xocolata i no em se controlar. I a les nits no dormo bé, somio molt i tinc malsons que crec que venen de tot aquest estrés.
Moltes vegades em trobo sola. Sense ningú que estigui al meu costat per ajudar-me.
InterPersonal

Hola anònim!
Veiem que no estàs passant per uns moments massa bons... i considerem que seria important que poguessis tornar a intentar parlar amb els teus pares. Busca un moment de tranquil·litat i explica com et sents últimament.
Si vols també pots parlar-ne amb el teu tutor/a o amb el psicòleg de l'escola, que et puguin donar un cop de mà a gestionar millor tot això. Si veus que tot i així no acabes d'estar bé, també pots demanar ajuda professional, buscar algun psicòleg o psicòloga que t'ajudi a passar aquests moments complicats.
Per últim, et recomanem que facis un llistat de totes aquelles coses que t'agrada fer i que t'aporten benestar. Fixa't quantes de les coses que has escrit fa temps que no fas o que t'agradaria fer però mai trobes el moment per fer-ho. Doncs, què et sembla si comencem per alguna cosa d'aquestes per tal d'estar millor? Si et sents sola, apunta't a alguna activitat per conèixer gent nova mentre t'ho passes bé, què et sembla? No deixis que la desesperança et guanyi!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat